BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Hołota Marcin (Sparing Communication Group), Wojnarowski Mateusz (Sparing Communication Group)
Tytuł
Obraźliwa i nieczuła
Źródło
Marketing w Praktyce, 2010, nr 6, s. 6-7, fot.
Słowa kluczowe
Reklama, Reklama polityczna, Promocja, Kulturowe uwarunkowania reklamy
Advertising, Political advertising, Promotion, Cultural framework of advertisement
Abstrakt
W artykule nakreślono problem wykorzystywania symboli tragedii w reklamie. Omówiono reklamę pakistańskich linii lotniczych, brazylijską reklamę dla organizacji ekologicznej WWF oraz holederską kampanię przeciwko używaniu środków pirotechnicznych. Symbole tragedii zakorzenione w społecznej świadomości stają się trwałymi archetypami, po które chętnie siągają twórcy reklam. W przypadku polskiej mitologii, zwłaszcza tragicznych wydarzeń z XX i XXI wieku, reklama wykorzystująca wątki martyrologiczne byłaby profanacją systemu wartości i budziłaby powszechnej akceptacji.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu