BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grębosz Magdalena (Politechnika Łódzka)
Tytuł
Zarządzanie marką firmy w warunkach globalnego kryzysu na przykładzie firm międzynarodowych i polskich
Brand Management in the Global Crisis on Example of Polish and International Companies
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2009, nr 3/2, s. 469-478, rys., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Marka przedsiębiorstwa, Kryzys finansowy, Przedsiębiorstwo międzynarodowe, Wartość marki, Przewaga konkurencyjna, Pozycja przedsiębiorstwa na rynku, Badania naukowe
Enterprise's brand, Financial crisis, International enterprise, Brand value, Competitive advantage, Business strength, Scientific research
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem referatu było ukazanie opinii międzynarodowych i polskich firm na temat wpływu globalnego kryzysu na wartość marki oraz zmiany jej kapitału, jak również wpływu siły marki na pozycję firmy w warunkach kryzysu. Firmy pozytywnie oceniły wpływ siły marki na pozycję firmy i dostrzegły wpływ globalnego kryzysu na wartość finansową marki oraz jej kapitału, co potwierdza tezę, iż coraz częściej aktywa niematerialne mają większe znaczenie aniżeli majątek trwały firmy, a firmy opierają swój majątek także na markach. (skrócony abstrakt oryginalny)

This paper présents the results of empirical studies concerning the brand management in global crisis by polish and international companies operating in Poland. The main objective of this study was to evalúate the influence of the global crisis on thebrand equity and financial value. The author analyzed also the influence of brand on the companies' position on the market. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aaker D.A.(1991), Managing Brand Equity, Editions Free Press, New York.
  2. Altkorn J., Kramer T.(l 998), Leksykon Marketingu, PWN, Warszawa.
  3. Doyle P.(2003), Marketing wartości, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa.
  4. Filipek J.(2004), Marka doskonalona bez końca, "Marketing w praktyce" nr 4.
  5. Kall J. (2002), Czy siła marki zależy od reklamy?, "Marketing w praktyce" nr 7.
  6. Kapferer J.N.(2001), Les marques. Capital de l'entreprise, Editions d'Organisation, Paris.
  7. Lewi G. (2005), Branding Management, Pearson Education, Paris.
  8. Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W. (1998), Marketing, Dom Wydawniczy ABC Sp. z o.o., Warszawa.
  9. Urbanek G.(2002), Zarządzanie marką, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  10. Witek-Hajduk M.K.(2001), Zarządzanie marką, Difin, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu