BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wiśniewska Małgorzata (Uniwersytet Gdański), Malinowska Ewa (Uniwersytet Gdański)
Tytuł
Zachowania konsumenckie a kryzys : wybrane zagadnienia
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2009, nr 3/2, s. 437-445, rys., bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Zachowania konsumenta, Kryzys finansowy, Potrzeby człowieka, Analiza danych statystycznych
Consumer behaviour, Financial crisis, Human needs, Statistical data analysis
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Postawa konsumenta w dobie recesji staje się obecnie przedmiotem wielu badań i analiz. Kryzys istotnie zmienia potrzeby i zwyczaje konsumentów. W czasie światowego spowolnienia gospodarki konsumenci w swoich decyzjach zakupowych stają się bardziej rozważni i rozsądni. Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie wybranego zachowania polskiego konsumenta w dobie kryzysu i zidentyfikowanie jego przyczyn. Artykuł oparto o dane pozyskane z Głównego Urzędu Statystycznego i z agencji zajmujących się badaniem rynku. (skrócony abstrakt oryginalny)

Studying customer attitude in a recession times is an essential part of many reports and analysis. Crisis starts to change customer needs and habits. In the global slowdown consumers are more concerned about their personal finances, and as a result, are more conscious and reasonable in their buyer decisions. They seek cheaper goods or the substitutes and look for more advantageous offers. It happens they give up previous enjoyments, like travels, eating out. The aim of the article is to present the chosen behaviour of the Polish customer in the times of crisis and to identify the reasons connected with. The article is based on data derived from GUS and from social studies agencies. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. "Baza noclegowa", www.intur.com.pl
  2. Barometr nastrojów ekonomicznych", www.pentor.pl/,
  3. Błaszczak A. "Konsumenci kontra handlowcy" Rzeczpospolita 10.05.2009.
  4. Błaszczak A., T. Bohuszewicz, W kryzysie wolimy sobie radzić sami, "Rzeczpospolita", 11.05.2009
  5. Cieślikowska K. "Kryzys w głowach konsumentów", http://inwestycje.pl
  6. "Informacja o sytuacji społeczno - gospodarczej kraju. Maj 2009", www.stat.gov.pl
  7. "Koniunktura konsumencka VI 2009", www.stat.gov.pl
  8. "Odczuwane i przewidywane konsekwencje kryzysu", www.cbos.pl
  9. Otto P. "Kryzys nie groźny sieciom Fast food", Gazeta Prawna z dnia 29.12.2008
  10. "PMR: w 2009 roku niska dynamika wzrostu rynku restauracyjnego w Polsce", www.tur-info.pl
  11. "Polaków recepty na kryzys" sondaż z dnia 23.04.2009; http://www.arc.com.pl/
  12. "Przyjazdy do Polski", www.intur.com.pl,
  13. "Rynek HoReCa w Polsce 2009", www.egospodarka.pl,
  14. "Sytuacja gospodarstw domowych w 2008r. w świetle wyników badań budżetów gospodarstw domowych" www.stat.gov.pl
  15. "Wskaźnik optymizmu konsumentów. Stabilne nastroje konsumentów w czerwcu", www.ipsos.pl,
  16. "Zakupy przez Internet" CBOS News 15/2009, www.cbos.pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu