BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Marzec Małgorzata (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie)
Tytuł
Budowanie zaufania jako element zarządzania kapitałem klienta w zakładach ubezpieczeniowych
Confidence Building as Factor of Insurers' Customer Capital Management
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2009, nr 3/2, s. 411-424, rys., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Zaufanie społeczne, Towarzystwa ubezpieczeniowe, Kapitał, Klient, Kapitał klienta, Budowanie zaufania
Public trust, Insurance company, Capital, Customer, Customer capital, Confidence building
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przeanalizowano zaufanie do zakładów ubezpieczeniowych jako elementu tworzącego kapitał klienta. Zaufanie można rozpatrywać jako zaufanie do konkretnej firmy, produktu lub jako zaufanie do sektora ubezpieczeniowego. Towarzystwa ubezpieczeniowe muszą budować zaufanie na wszystkich trzech płaszczyznach. Zaufanie jest trudno mierzalnym, często zaniedbywanym, ale niezbędnym warunkiem sprawnego przebiegu procesów gospodarczych. (skrócony abstrakt oryginalny)

Analysis of dependencies between customer capital and confidence building in insurance sector. The article shows trust as an element of customer capital. Insurers build confidence using: insurance awareness and management of customer relationship, reputation and products. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Coleman J.S. "Social Capital In the Creation of Human Capital, American Journal of Sociology , Vol. 94,
  2. Diagnoza społeczna 2007 , s. 171 i dalsze; www.diagnoza.com.
  3. Dobiegała-Korona B., Doligarski T., Korona B.: Konkurowanie o klienta e-marketingiem", Difin, 2004.
  4. Dobiegała-Korona B.: Budowa i wzrost kapitału klienta" CEO: Magazyn Top Menadżerów.
  5. Drucker P.F.: Myśli przewodnie Druckera, MT Biznes, 2002.
  6. Fukuyama F.: Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu, tłum. A. i L. Śliwa, Wydawnictwo PWN.
  7. Kotler P.: Marketing" Rebis Sp. Z o.o., 2005.
  8. Lake N.: Planowanie strategiczne w firmie, Helion, s. 32.
  9. Sztompka P. " Zaufanie fundament społeczeństwa, Znak Kraków 2007.
  10. Sztompka P. "Socjologia. Kultura zaufania" Znak, Kraków 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu