BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nogalski Bogdan (Uniwersytet Gdański), Falencikowski Tadeusz (Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku)
Tytuł
Strategie rozwoju Internet Service Providers - analiza przypadku
Development Strategies for Internet Service Providers
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 49, s. 171-181, bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : rozwój i zmiany w małych i średnich przedsiębiorstwach
Słowa kluczowe
Internet, Usługi internetowe, Technologie internetowe, Technologie informacyjne i telekomunikacyjne, Studium przypadku
Internet, Internet services, Internet technologies, Information and Communication Technology (ICT), Case study
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedmiotem analizy były strategie rozwoju firm, które zapewniają przesyłanie sygnału internetu. Takie przedsiębiorstwa nazywane są dostawcami usług internetowych [Internet Service Providers ISP]. Celem opracowania było skoncentrowanie się na sferze rozwoju tych operatorów internetowych, którzy zajmują się obsługą sieci lokalnych. Są oni dostarczycielami sygnału internetowego do użytkowników końcowych, czyli głównie przedsiębiorstw oraz gospodarstw domowych, zatem prowadzą działalność, która składa się z dwóch sfer. Pierwsza to biznes dla biznesu (B2B), a druga to biznes dla domu (B2H), który został szerzej w artykule omówiony.(fragment tekstu)

The object of the analysis are the development strategies of companies which provide Internet signal transfer. Such companies are called Internet Service Providers [ISP]. Among those companies one can distinguish two categories: Internet main network operators and end Internet connection operators. The main interest of this analysis is the development of Internet Service Providers mentioned in the second category.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Drucker P., Jak zarządzać strategicznie. Menedżer przyszłości, "Gazeta Wyborcza", 10-11.11. 2004.
  2. Hryniewicz G., Specyfika wyceny spółek internetowych, rozprawa doktorska, maszynopis, Uniwersytet Gdański, 2003.
  3. Kur J., Determinanty wartości przedsiębiorstwa i nieruchomości w warunkach transformacji, AE, Poznań 2000.
  4. Lech P., Analiza współzależności pomiędzy reengineringiem procesów gospodarczych a technologią informacyjną, rozprawa doktorska, maszynopis, Uniwersytet Gdański, 1999.
  5. Niklewicz K., Polska internetowym zaściankiem Europy, http://telekompolska.b;ox.pl.
  6. Radło J.M., Strategia lizbońska- dokąd zmierzamy, "Puls Biznesu", 18.03.2005.
  7. Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2005 - 2008, "Computerworld", 30.11.2005.
  8. Szczepankowski P.J., Fuzje i przejęcia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  9. Szulik S., Tamowicz .P, Wojnicka E., Jak rozwijać gospodarkę opartą na wiedzy?, "Gazeta Wyborcza" 29.07. 2004.
  10. www.egospodarka.pl.
  11. www.nask.pl.
  12. www.pmrpublications.com.
  13. www.urtip.gov.pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu