BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wawrzynek Łukasz (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Kształtowanie obszaru informatycznego wspierania procesów w małych i średnich przedsiębiorstwach
Shaping the IT Area of Management Processes Support in Small-and Medium-Sized Enterprises
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 49, s. 511-518, rys., bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : rozwój i zmiany w małych i średnich przedsiębiorstwach
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Rynek usług informatycznych, Informatyczne systemy zarządzania, Informatyzacja przedsiębiorstwa
Small business, IT services market, Management Information Systems, Computerization of the company
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wśród wielu działań, jakie podejmują MŚP są również te, mające na celu budowę wartości poprzez inwestowanie i rozwijanie obszaru wspomagania swoich działań technologiami informatycznymi. W zestawieniu z bardzo szybkim rozwojem usług IT (w przeciwieństwie do produktów, które są kontrowersyjne i trudne do oszacowania we wpływie na wartości organizacji) istnieje możliwość korzystania z szerokiej gamy usług obszaru wspierania procesów zarządzania przez technologię informatyczną zarówno przez dobór partnerów, jak i przez budowanie obszaru wsparcia we własnym zakresie. Wyzwaniem, jakie niesie za sobą budowanie wartości MŚP oraz doskonalenie działań zarządczych w oparciu o IT, jest zarówno dobre zrozumienie swoich potrzeb, jak i zdefiniowanie miejsc styku wspierania odpowiednimi narzędziami informatycznymi wcześniej zaplanowanych i zmodyfikowanych w tym celu obszarów czy też procesów zarządzania w organizacji.(fragment tekstu)

The main goal of this article is to show the possibility of development in the IT area of small- and medium-sized enterprises sector. The author presents relations in building IT area according to building a sense of value of this type of enterprises and the conditions of their formation.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Baruk J., Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2006.
  2. Bełz G., Wawrzynek Ł., Informatyczne wsparcie systemu zarządzania w kontekście ekspansji na rynki zagraniczne, [w:] M. Trocki (red.), Innowacyjne systemy, procesy i metody zarządzania międzynarodowego, SGH, Warszawa 2008.
  3. Kaplan R.S., Norton D.P., Jak osiągnąć mistrzostwo w stosowaniu systemu zarządzania, "Harvard Business Review Polska", lipiec-sierpień 2008.
  4. Łunarski J. (red.), Zarządzanie innowacjami. Podstawy zarządzania innowacjami, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2007.
  5. Orłowski W., Polska w UE. Pierwszy rok członkostwa Polski w Unii Europejskiej - perspektywa makroekonomiczna, UKIE, Warszawa 2005.
  6. Orzechowski R., Zarządzanie IT a wzrost wartości przedsiębiorstwa, "Magazyn Kadry Zarządzającej CEO" 2006 nr 3.
  7. Perechuda K., Cieśliński W., Zarządzanie procesami - perspektywa tworzenia wartości, [w:] K. Krzakiewicz (red.), Problemy pracy kierowniczej we współczesnym przedsiębiorstwie, TNOiK, Poznań 2008.
  8. Potocki A., Komunikacja jako instrument kształtowania zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwie, [w:] A. Potocki (red.), Mechanizmy i obszary przeobrażeń w organizacjach, Difin, Warszawa 2007.
  9. Sokulski J., Centra i całość, "Computerworld", 20 czerwca 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu