BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Woźny Dominika (Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie)
Tytuł
Pomiar rentowności klientów : przegląd metod
Źródło
Zeszyt Naukowy / Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie, 2006, nr 5, s. 113-125, tab., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Metoda RFM (Recency, Frequency, Monetary), Stopa zwrotu kapitału, Rentowność, Analiza wskaźnikowa, Wartość życiowa klienta
Recency, Frequency, Monetary method, Return on Investment (ROI), Profitability, Ratio analysis, Lifetime Value (LTV)
Uwagi
streszcz., summ
Abstrakt
W opracowaniu zaprezentowano metody oceny opłacalności klientów przez przedsiębiorstwa, tj. ROI, zyskowność, RFM i LTV oraz pokajano różnice, a także wzajemne relacje zachodzące między nimi. Ponadto zaznaczono istotę kreowania i utrzymywania długookresowych relacji i klientami opłacalnymi (rentownymi) dla firmy. (abstrakt oryginalny)

ROI, profitability RFM and LTV indices, which are used to identify profitable customers for the company, are presented in this paper. The essence of development of long-term relations with such customers is shown. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bazarnik J., Wartość życiowa klienta (LTV), "Modern Marketing", marzec 2001, s. 34.
  2. Bazarnik J., Wartość życiowa klienta (LTV), "Modern Marketing", marzec 2001, s. 35.
  3. Garbarski L., Koszty a efekty pozyskiwania i utrzymania nabywców, "Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym", tom I, pod redakcją B. Gregora, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2004, s. 238.
  4. http://www.masterplan.p1/publikacje/l 53_rfm.php
  5. Hughes A., ROI, Profitability and Lifetime Value, Database Marketing Institute, http://www.dbmarketing.com/articles/Art 129.htm
  6. Kozielski R., Wskaźniki marketingo we, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2004, s. 125.
  7. Kozielski R., Wskaźniki marketingowe, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2004, s. 124.
  8. Woźny D., Wybrane wskaźniki analizy rentowności klientów, "Marketing. Metody i techniki badawcze" pod redakcją Z. Kędzior, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2002, s. 63.
  9. Woźny D., Wybrane wskaźniki analizy rentowności klientów, "Marketing. Metody i techniki badawcze" pod redakcją Z. Kędzior, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2002, s. 65.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1897-659X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu