BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Baraniecka Anna (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Przełomy strategiczne w kontaktach przedsiębiorstw z dostawcami : przyczyny i konsekwencje
Strategic Breakthroughs in Contacts of Companies with Suppliers : Causes and Effects
Źródło
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2010, z. 101, s. 22-30, rys., tab., bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Łańcuch dostaw, Zarządzanie łańcuchem dostaw, Relacje dostawca-odbiorca
Supply chain, Supply Chain Management (SCM), Supplier-recipient relations
Uwagi
summ.
Abstrakt
W dobie rynku klienta rośnie znaczenie dostawców firmy. Oznacza to, że im bardziej wymagający staje się nasz klient, tym więcej uwagi i troski powinniśmy poświęcać naszym dostawcą. Ta z pozoru "oksymoronowa" zależność doskonale odzwierciedla istotę i cele rozważań autorki podjętych w niniejszym artykule. (fragment tekstu)

The paper indicates the premises and consequences of strategic breakthroughs in the area of cooperation of companies with suppliers. The author enumerates and presents, while characterising the levels of advancement of this cooperation, the examples of practices undertaken by companies in this area and makes the assessment. The final conclusion confirms the thesis about the growing role of suppliers in the creation of corporate value for the customer and about a low awareness of it among Polish companies. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. AMR Reasearch, VICS and IBM IT, "Logistek", Nr 6, 1999.
  2. Baraniecka A., ECR - Efficient Consumer Response. Łańcuch dostaw zorientowany na klienta. Biblioteka Logistyka, Wydawnictwo Instytutu Logistyki i Magazynowania, Poznań 2004.
  3. Baraniecka A., VMI (Vendor Managed Inventory) - Zarządzanie zapasami przez dostawców "Gospodarka Materiałowa i Logistyka", Nr 2/2003.
  4. Baraniecka A., Rodawski B., Model of supply chain management proficiency (1) "Pharma Poland News", No. 8(17), sierpień 2007 r.
  5. Baraniecka A., Rodawski B., Model of supply chain management proficiency (2) , "Pharma Poland News", No. 9(18), wrzesień 2007 r.
  6. Witkowski J., Zarządzanie łańcuchem dostaw. Koncepcje, procedury, doświadczenia, PWE, Warszawa 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1234-8872
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu