BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jelonek Dorota (Politechnika Częstochowska)
Tytuł
Wpływ strategicznej harmonizacji monitorowania otoczenia i technologii informacyjnej na wyniki rynkowe przedsiębiorstwa
Impact of Strategic Harmonisation of Monitoring of Environment and Information Technology on Market Company Results
Źródło
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2010, z. 101, s. 88-96, rys., tab., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Technologia informacyjna, Harmonizacja, Analiza strategiczna
Information Technology (IT), Harmonisation, Strategic analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
W opracowaniu podjęto próbę weryfikacji hipotezy: strategiczna harmonizacja monitorowania otoczenia i technologii informacyjnej pozytywnie wpływa na wyniki rynkowe osiągane przez przedsiębiorstwo. (fragment tekstu)

Harmonisation of monitoring of environment and information technology in a company should be considered not only on the operational plane as the adjustment of IT solutions to the needs of the environment monitoring process but also on the strategic plane as mutual adjustment of strategies of environment monitoring and strategies of implementation of IT solution within a company. The verification of the model of impact of strategic harmonisation on market company results confirms the hypothesis assumed in the paper: strategic harmonisation of monitoring of environment and information technology has a positive effect on market results achieved by companies. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Chan Y. E., Why haven't we mastered alignment? The importance of the informal organization structure, MIS "Quarterly Executive", 2002, Vol. 1(2).
  2. Ciborra C, De Profundis? Deconstructing the concept of strategic alignment, IRIS conference, 1997 (http://irisinformatik.gu.se/conference/iris20/60.htm). 1.
  3. Gaul M., Machowski A., Elementy analizy ścieżek, w: J. Brzeziński (red.), Wielozmiennowe modele statystyczne w badaniach psychologicznych, PWN, Warszawa 1987.
  4. Henderson J. C, Venkatraman N., Strategie alignment: Leveraging information technology for transforming organizations, IBM "Systems Journal", 1993, Vol. 32(1).
  5. Jelonek D., Alignment of business environment scanning and IT in manufacturing companies. Structural equation modelling approach, Elektronnoe modelirovanie, 2009.
  6. Luftman J. N., Papp R., Brier T., Business and IT in harmony: enablers and inhibitors to alignment, American Conference on Information Systems, 1996, http://Hsb.Baylor.Edu/ Ramsower/AIS.Ac.96/Papers/PAPEHtm
  7. Luftman J. N., Assessing IT/business alignment, "Information Systems Management", 2003, Vol. 20, No. 4.
  8. Porter M. E., What is Strategy? Harvard Business Review, 1996.
  9. Reich B. H., Benbasat I., Factors that influence the social dimension of alignment between business and information technology objectives, MIS "Quarterly", 2000, Vol. 24(1).
  10. Sagan A., Model pomiarowy satysfakcji i lojalności, Copyright StatSoft Polska, 2003, www.statsoft.pl
  11. Shih H.-A., Chiang Y.-H., Strategy alignment between HRM, KM, and corporate development, "International Journal of Manpower", 2005, Vol. 26, No. 6.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1234-8872
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu