BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Michalik Zbigniew (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych)
Tytuł
Trendy rozwojowe w sektorze fonograficznym
Development Trends in the Recording Industry
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2009, nr 799, s. 163-172, rys., tab., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Przemysł fonograficzny, Rynek fonograficzny, Analiza sektorowa, Rozwój technologiczny
Recording industry, Phonographic market, Sectorial analysis, Technological development
Uwagi
summ.
Abstrakt
Sektor fonograficzny należy analizować w szerokiej perspektywie: można przyjąć, że jest częścią przemysłu rozrywkowego, można rozpocząć jego charakterystykę od związków z kulturą masową lub jej segmentem – muzyką. (…) Celem opracowania jest analiza tendencji rozwojowych w sektorze oraz jego wewnętrznej struktury. (fragment tekstu)

In this article, the author analyses development trends in the recording industry, namely, changes in the sale of audio equipment. He analyses the structure of the industry in terms of the number of enterprises and their degree of concentration. He also describes the direction of changes - from traditional (physical) technology towards digital media stored on computers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bishop J., Building International Empires of Sound: Cocentrations of Power and Property in the „Global” Music Market, „Popular Music and Society”, vol. 28, October 2005.
  2. Hannaford S., Both Sides Now, „Harvard Business Review”, vol. 83, March 2005.
  3. Mikroekonomia, red. Z. Dach, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2002.
  4. Noga A., Dominacja a efektywna konkurencja, Fundacja Naukowa Taylora, Warszawa 1993.
  5. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, MT Biznes, Warszawa 2006.
  6. Recording Industry in Numbers, International Federation of the Phonographic Industry, London 2001-2005.
  7. Smoleń T., Proces kreowania strategii produktu na rynku fonograficznym, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nr 581, Kraków 2002.
  8. Wielki J., Możliwości wykorzystania wirtualnych kanałów dystrybucji w branży muzycznej, materiały z konferencji Systemy Wspomagania Organizacji 2003, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-6447
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu