BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Oliński Marian (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
Tytuł
Rozwój kanałów dystrybucji produktów spożywczych w Rosji na tle krajów Europy Środkowo-Wschodniej
Development of Distribution Channels of Food Products in Russia Against a Background of Eastern Europe Countries
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2009, T. 11, z. 5, s. 230-235, rys., tab., bibliogr. 21 poz.
Słowa kluczowe
Produkty żywnościowe, Kanały dystrybucji, Konsumpcja żywności, Globalizacja
Food products, Distribution channels, Food consumption, Globalization
Uwagi
summ., synopsis
Kraj/Region
Rosja, Europa Środkowo-Wschodnia
Russia, Central and Eastern Europe
Abstrakt
Przedstawiono specyfikę kanałów dystrybucji produktów spożywczych ze szczególnym uwzględnieniem procesów globalizacji i integracji międzynarodowej. Pokazano tendencje w rozwoju dystrybucji i spożyciu żywności w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, ze szczególnym uwzględnieniem Rosji oraz wpływ i postęp tych zmian w dystrybucji jako składowy element globalizacji. (abstrakt oryginalny)

Concentration processes of trading food products in Europe have in recent decades itensified. This process has embraced in recent years especially countries of Central and Eastern Europe. Russia still belongs to the dynamicly growing markets with big purchasing power potential, represented by more than 140 mln potential consumers. According to specialists' evaluation, expressed by, among others, the Global Retail Development Index, Russian market is close to saturation, what, with high propability, can result in lowering dynamics of sales in following years. Nevertheless the countries of Eastern Europe with Russia and Ukraine remaining at the forefront will for a long time be an attractive location for expansion and development of modern distribution channels. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J. 2006: Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków.
  2. Borkowski B., H. Dudek, W. Szczęsny 2004: Elastyczność dochodowa popytu na dobra konsumpcyjne w krajach OECD. Metody ilościowe w badaniach ekonomicznych - IV. SGGW, Warszawa.
  3. Christoper M. 2000: Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw. Polskie Centrum Doradztwa Logistycznego, Warszawa.
  4. Czubała A. 2001: Dystrybucja produktów. PWE, Warszawa.
  5. Dahlgaard J.J., Kristensen K., Kanji G.K. 2001: Podstawy zarządzania jakością. PWN. Warszawa.
  6. Dietl J. 1992: Marketing. PWE, Warszawa.
  7. Domański T., Kowalski P. 1998: Marketing dla menedżerów. PWN, Warszawa.
  8. Grzega U. 2005: Sytuacja polskich gospodarstw domowych - zmiany w konsumpcji. Polityka Społeczna, nr 8.
  9. Karpio K., Łukasiewicz P., Ormowski A. 2006: Zmiany w spożyciu w krajach europejskich analiza taksonomiczna. Zeszyty Naukowe Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, nr 60.
  10. Kearney's A.T. 2004: Global Retail Development Index.
  11. Kearney's A.T. 2006: Global Retail Development Index.
  12. Kempny D. 2001: Logistyczna obsługa klienta. PWE, Warszawa.
  13. Kłosiewicz-Górecka U. 2005: Procesy integracji w handlu polskim. MBA 3.
  14. Kramer T. 2000: Podstawy marketingu. PWE, Warszawa.
  15. Koźmiński A.K., Piotrkowski W. 2002: Zarządzanie. Teoria i praktyka. PWN, Warszawa.
  16. Porter M.E. 2006: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurencji. MTBiznes, Warszawa.
  17. Raport: Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce. 2006: PMR 2006.
  18. Raport: Retailers' strategies in CEE 2007. PMR 2007.
  19. [www.tvbiznes.pl].
  20. [www.puls.biznesu.pl] (Archiwum Puls Biznesu wyd. 1987).
  21. [www.franchising.info.pl].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu