- Autor
- Pizło Wojciech (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
- Tytuł
- Studium przypadku jako metoda badawcze w naukach ekonomicznych
Case Study as Methods of Research in Economy - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2009, T. 11, z. 5, s. 246-251, bibliogr. 15 poz.
- Słowa kluczowe
- Metody badawcze, Studium przypadku, Nauki ekonomiczne
Research methods, Case study, Economic sciences - Uwagi
- summ., synopsis
- Abstrakt
- Przedstawiono istotę stadium przypadku jako nowoczesnej metody badawczej wykorzystywanej w naukach społecznych w tym w ekonomii. Artykuł zawiera również typologizację studium przypadku oraz charakterystykę aspektów metodycznych i analitycznych odnoszących się do tej metody badawczej. (abstrakt oryginalny)
The paper presents the case study method as a usefull research fool in economic researches. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Grankfort-Nachmias C, Nachmias D. 2001: Metody badawcze w naukach społecznych. Wyd. Zysk i S-ka Poznań, s. 249-254.
- [http://college.hmco.com z 14 lipca 2005 r].
- Introduction to Case Study by Winston Tells. 1997: [In:] The Qualitative Report, volume 3, number 2, July, [www.nova.edu/ssss/QR/QR3-2/tellis1.html].
- Konecki K. 2000: Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
- Nowak S. 1985: Metodologia badań społecznych. Wyd. PWN, Warszawa, s. 20.
- Pizło W. 2007: Institutions in socio-economic life - methodological issues. Acta Scientiarum Polonorum, Oeconomia, nr 6 (1), s. 51-60.
- Pizło W. 2007a: Zastosowanie marketingu internetowego w działalności marketingowej przedsiębiorstw przemysłu spożywczego. Wyd. Wieś Jutra, Warszawa.
- Ptak-Kostecka Z. 2005: Studium przypadku case study. Biuletyn Badawczy CKE, nr 4, s. 115-117, 122.
- Rószkiewicz M. 2002: Metody ilościowe w badaniach marketingowych. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, s. 37-39.
- Silverman D. 2009: Prowadzenie badań jakościowych. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa s.169, 170, 173-177, 179.
- Stachak S. 1997: Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych. Wyd. Książka i Wiedza, Warszawa, s. 151-156.
- Stake R. 2000: Case study. [In:] Handbook of Qualitative Reserch, Denzin N., Lincoln Y. (red.), wyd. 2. Thousand Oaks, CA: Sage, s. 437-438.
- Stake R. 1995: The art. of case research. Thousand Oaks, CA, wyd. Sage publications.
- Sztumski J. 2005: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Wyd. Śląsk, Katowice, s. 114-118, 149.
- Tatarkiewicz W. 2004: Historia filozofii, t. II. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, s. 142.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol