BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zaremba-Warnke Sabina (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Rola kierownika w kształtowaniu świadomości ekologicznej pracowników przedsiębiorstwa
Manager's Role in Building Up Employees' Environmental Awareness
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2007, nr 1177, s. 167-175, rys., tab., bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie jakością i środowiskiem jako determinanty doskonalenia działania organizacji
Słowa kluczowe
Świadomość ekologiczna przedsiębiorstw, Ekologiczne aspekty działalności przedsiębiorstwa, Ekologia, Świadomość ekologiczna, Kierownicy w przedsiębiorstwie, Ekomarketing
Environmental awareness of enterprises, Ecological aspects of the company's activities, Ecology, Ecological awareness, Managers in a enterprise, Eco-marketing
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
The Body Shop
Abstrakt
Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie: w jakim stopniu doskonałość proekologiczna jest uzależniona od poziomu świadomości ekologicznej pracowników, jakie instrumenty mogą być wykorzystywane w celu kształtowania poziomu świadomości ekologicznej pracowników przedsiębiorstwa oraz czy kierownictwo przedsiębiorstwa może i powinno odgrywać kluczową rolę w aktywnym podejmowaniu działań na rzecz kształtowania poziomu świadomości ekologicznej pracowników. (fragment tekstu) Przedstawiono także charakterystykę najważniejszych elementów programu marketingowego firmy The Body Shop. Firma ta jest przykładem dążenia do doskonałości proekologicznej oraz uznawana jest za modelowy przypadek marketingu społecznego.

The article contains the analysis of importance of environmental activity for a contemporary enterprise and shows that the main condition of environmental changes in a firm is high level of employees' environmental awareness. The article also contains the list of instruments which are used to build up employees' environmental awareness and also shows that managers play a leading role in that process. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Castenow D., Nowy marketing w praktyce, PWE, Warszawa 1996.
  2. Chodyński A., Jakość ekologiczna jako podstawa tynkowej orientacji i zarządzania rozwojem firmy, [w:] Ekonomia a zrównoważony rozwój, tom 2, red. F. Piontek, Wyd. Ekonomia i Środowisko, Białystok 2001.
  3. Coddington W., Environmental Marketing. Positive Strategies for Reaching the Green Consumer, McGraw-Hill, New York 1993.
  4. Graczyk M., Zarządzanie proekologiczne, Wydawnictwo Politechniki Zielonogórskiej, Zielona Góra 1999.
  5. Hopfenbeck W., Umweltorientiertes Management und Marketing, Verl: Moderne Industrie 1994.
  6. Hopfenbeck W., Roth P., Öko-Kommunikation, Moderne Industrie Verlag, Landsberg/Lech 1994.
  7. Kearins K., Klyn В., The Body Shop International pie: The Marketing of Principles along with Products, [w:] Greener Marketing, red. M. Charter, M.J. Polonsky, Greenleaf Publishing, UK 1999.
  8. Kotler Ph., Kotler o marketingu. Profesjonalna Szkoła Biznesu, Kraków 1999.
  9. Peattie K., Environmental Marketing Management, Pitman Publishing, London 1995.
  10. Thomas R.J., Prawdziwe historie nowych produktów, Prószyński i S-ka, Warszawa 2001.
  11. Winter G., Czysty zysk, EMTC-Poland, Warszawa 1998.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu