BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Skowron Paweł (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Znaczenie przywództwa jako wartości niematerialnej w kształtowaniu wartości przedsiębiorstwa
The Importance of Leadership as an Immaterial Value in Formation of Value of the Company
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2007, nr 1177, s. 134-140, rys., bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie jakością i środowiskiem jako determinanty doskonalenia działania organizacji
Słowa kluczowe
Wartość przedsiębiorstwa, Wartości niematerialne, Zasoby niematerialne, Przywództwo, Menedżer, Tworzenie wartości
Enterprise value, Intangible asset, Intangible assets, Leadership, Manager, Value creation
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zwrócono uwagę na wartość, którą tworzy przedsiębiorstwo. Stanowi ona część aktywów niematerialnych. Podobnie jest w przypadku przywództwa, które traktowane jest jako zasób niematerialny, przez co jest motorem rozwoju organizacji. Opisano zadania i cechy charakteryzujące dobrego menedżera-przywódcę.

Not material value is called leadership. It is one of the most precious assets of a company. Economics of immaterial value shows that somebody who runs a company is responsible for creating the image of the brand, making organisation's culture. He is a factor of value creation. On the other hand - all the people who are interested in a company for example: investors, suppliers, competitors and workers, who will work there in the future are all associated with the company and estimate its potential. Well-running company, developing subordinates's skills, creating co-operation's culture, workers's fluctuacion or satisfaction becomes the measure of company's estimation. The people will feel associated with the company and will stay there as long as the company's management system will give them satisfaction with their job. All of these elements influence company's price on the market. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Beatty J., Świat według Petera F. Druckera, Studio Emka, Warszawa 2004.
  2. Boulton R.E.S., Libert B.D., Samek S.M., Odczytując kod wartości. Jak firmy tworzą wartość w nowej gospodarce, Wig-Press, Warszawa 2001.
  3. Evans P., Wolf В., Reguły współpracy, "Harvard Business Review Polska" 2006 nr 4.
  4. Głuszek E., Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, AE, Wrocław 2004.
  5. Low J., Cohen Kalafut P., Niematerialna wartość firmy. Ukryte źródła przewagi konkurencyjnej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  6. Skowron P., Kultura organizacji w miejscu pracy a efektywność systemu zarządzania jakością, [w:] Wyzwania zarządzania jakością, red. M. Salerno-Kochan, materiały III Ogólnopolskiej Konferencji Zarządzania Jakością, AE, Kraków 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu