BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rogala Piotr (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Moralne standardy przedstawicieli kierownictwa ds. systemów zarządzania jakością
A Code of Ethics of Management Representatives for Quality Management Systems
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2007, nr 1177, s. 128-133, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie jakością i środowiskiem jako determinanty doskonalenia działania organizacji
Słowa kluczowe
Etyka biznesu, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Kierownicy w przedsiębiorstwie, Normy ISO 9000, System zarządzania jakością
Business ethics, Corporate Social Responsibility (CSR), Managers in a enterprise, ISO 9000, Quality management systems
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono ewolucję rozwoju etyki biznesu oraz powiązanej z nią koncepcji społecznej odpowiedzialności. Na tle normy ISO serii 9000 omówiono zagadnienie etyki i odpowiedzialności społecznej. Na przykładzie kierownictwa do spraw zarządzania systemami jakości (SZJ) wskazano problemy etyczne oraz kłopotliwe i dwuznaczne moralnie sytuacje, na które są narażeni.

The report undertakes the subject of relation between management quality and business ethics. An analysis of the content of ISO 9000 series was carried out with focus on rules of ethical conduct and requirements of social responsibility concept. The research, carried out in five chosen organizations, identified the most common ethical problem situations encountered by management representatives for quality management systems. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Filek J., Wprowadzenie do etyki biznesu, AE, Kraków 2001.
  2. Hąbek P., Szewczyk P. Zarządzanie jakością a koncepcja społecznej odpowiedzialności. "Problemy Jakości" 2006 nr 1.
  3. Lisiecka K., Standard S.A. 8000 i etyka w biznesie, "Problemy Jakości" 2003 nr 5.
  4. PN-EN ISO 9001:001 System zarządzania jakością-wymagania.
  5. PN-EN ISO 9004: 2001 System zarządzania jakością- wytyczne doskonalenia funkcjonowania.
  6. Rogala P., Kodeks etyczny inspirowany poglądami Deminga, "Problemy Jakości" 2005 nr 6.
  7. Rogala P., Odpowiedzialność społeczna jako wyznacznik nowoczesnego podejścia do zarządzania, "Problemy Jakości" 2006 nr 5.
  8. Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu