BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Abram Maciej
Tytuł
Badania opinii kuracjuszy i turystów odwiedzających polskie uzdrowiska w 2002 roku
Investigations of Opinion of Patients and Tourists Visiting Polish Health Resorts in 2002
Źródło
Folia Turistica / Akademia Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie, 2003, nr 14, s. 31-42, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Uzdrowiska, Lecznictwo uzdrowiskowe, Badanie opinii, Analiza SWOT, Marketing turystyczny, Turystyka zdrowotna
Health resort, Health spa, Opinion research, SWOT analysis, Tourism marketing, Health tourism
Uwagi
summ.
Abstrakt
W zaprezentowanych badaniach sondażowych określono wiek, wykształcenie oraz sytuację materialną kuracjuszy i turystów odwiedzających polskie uzdrowiska. Odpowiedzi dotyczyły motywu przyjazdu, rodzaju usług i atrakcji, miejsca zakwaterowania a także oceny infrastruktury.

Health resorts are the localities that, thanks to remarkable natural and landscape values are predisposed to run therapeutic and tourist activity. Polish health resorts in spite of possessing high economic potential lapse nowadays into a state of deep recourse. As an effect is the high unemployment, not used therapeutic basis (about forty thousand beds) and tourist basis (about eighty thousand places). Therapeutics not always is the main form of activity in health resorts. Very often it plays a complementary role in relation to tourism or other branches of economy. In this context the appropriate direction to improve the situation is to widen the offer with tourist, recreation and sport services. Health resorts might become the places of ecological, recreation, sport and even con-gressional tourism (assuming suitable extension of infrastructure). Very useful in mentioned undertakings might be investigations of patients and tourists in polish health resorts in 2002, the result of which are presented in the paper. Purpose of the investigations was to recognise the general feeling about the quality of services, appreciation of infrastructure, identification of motives of arrivals and sources of information which had been used by tourists and pa¬tients before they came to particular health resort.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Burzyński T., (kier.), Abram M., Gmyrek K., Golba J., Kwarciak B., Łabaj M., Nowakowski M., Pietras-Goc B., Sacha S., Kierunki aktywizacji gospo¬darki uzdrowisk polskich, Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych, Przed¬siębiorstwo Usługowo - Consultingowe "GEA" Sp. z o. o., Krynica, Kraków 2002.
  2. Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wy¬dawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1994.
  3. Golba J., Aktywizacja społeczno-gospodarcza gmin uzdrowiskowych jako podstawa ich rozwoju, XI Kongres Uzdrowisk Polskich, materiały konfe¬rencyjne, Krynica 2002.
  4. Gołembski G., Regionalne aspekty rozwoju turystyki, Wydawnictwo Nauko¬we PWN, Warszawa-Poznań 1999.
  5. Middleton V., Marketing w turystyce, Polska Agencja Promocji Turystyki, Warszawa 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-3888
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu