BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Paluch Aneta
Tytuł
Konflikty - przyczyny ich powstawania i sposoby rozwiązywania w opinii pracowników wybranych krakowskich hoteli
Conflicts - Causes and Solutions of Problems in Krakow Hotels
Źródło
Folia Turistica / Akademia Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie, 2003, nr 14, s. 57-80, bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Konflikty pracownicze, Zarządzanie konfliktami, Sytuacje konfliktowe, Rozwiązywanie konfliktów, Hotelarstwo
Employees conflicts, Conflict management, Conflict situations, Solving conflicts, Hotel industry
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przeprowadzono badania mające na celu przeanalizowanie sytuacji konfliktowych najczęściej występujących w hotelach. Omówiono sposoby rozwiązywania konfliktów oraz przedstawiono ich wpływ na efektywność pracy i jakość świadczonych usług.

When we think about conflicts, we usually think about quarrels, disputes and possibilities of telling other people what do we think about them. Most people do not like to talk about their problems, because they think, that this may be the proof of their weakness and intolerance. But the world without conflicts is something unnatural. It is necessary to remember that we should not only avoid conflict situations, but also try to solve them properly and learn how to use them in our business. Conflict management is a new technology of efficient administration. It is already well known in western corporations and used with great success. Companies came a long way from thinking about conflicts as a reason of shame, to assumption that they can increase work efficiency. It appeared that properly controlled conflict may develop whole company and lead to innovative solutions. That is why some managers decide to intentionally cause problems. The purpose of the paper is to show what kind of conflicts happen in hotels and how they are solved. The paper presents results of research in Krakow hotels. Research was made on a group of 150 employees in seven hotels. Although to further analysis were classified only 141 questionnaires, because nine person did not observe any conflict situations in their place of work. The research was made since September 2001 to January 2002.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Borkowska S., Negocjacje zbiorowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997.
  2. Chełpa S., Witkowski T., Psychologia konfliktów, Oficyna Wydawnicza UNUS, Wrocław 1999.
  3. Edelmann R.J., Konflikty w pracy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002.
  4. Fisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997.
  5. Garczyński S., Współżycie łatwe i trudne, Iskry, Warszawa 1969.
  6. Grzelak J.Ł., Konflikt interesów. Analiza psychologiczna, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1978.
  7. Jamrożek B., Sobczak J., Komunikacja interpersonalna, Wydawnictwo eMPi2, Poznań 2000.
  8. Kopaliński W., Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, Wiedza Powszechna, Warszawa 1975.
  9. Kumaniecki K., Słownik łacińsko-polski, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1990.
  10. Nęcki Z., Komunikacja międzyludzka, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1996.
  11. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1996.
  12. Pietrzyk A., Negocjacja i mediacja jako sposoby kierowania konfliktami, [w:] "Przegląd Psychologiczny", Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1996, T. 39, nr 3/4, str. 75-88.
  13. Przetacznikowa M., Makiełło-Jarża G., Podstawy psychologii, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1982.
  14. Stoner J.A.F., Wankel Ch., Kierowanie, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1994.
  15. Tyszka T., Konflikty i strategie, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 1978.
  16. Uniszewski Z., Konflikty i negocjacje, Prószyński i S-ka, Warszawa 2000.
  17. Ury W., Odchodząc od NIE. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1995.
  18. Waszkiewicz J., Jak Polak z Polakiem? Szkice o kulturze negocjowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Wrocław 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-3888
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu