BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Iwasiewicz Andrzej (Wyższa Szkoła Zarządzania i Nauk Społecznych w Tychach)
Tytuł
Metoda oceny rynkowych szans nowego produktu
Estimation of a Market Chances of a New Product
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2007, nr 1177, s. 193-205, rys., bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie jakością i środowiskiem jako determinanty doskonalenia działania organizacji
Słowa kluczowe
Produkt, Dobra konsumpcyjne, Metody oceny produktu, Polityka produktu, Produkt na rynku
Product, Consumer goods, Product assessment methods, Product policy, Product on the market
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono nową metodę szacowania cen i poziomu jakości nowych produktów, będącymi dobrami konsumpcyjnymi i skierowanymi do anonimowych odbiorców. Celem tej metody jest wycena szans i możliwości tego produktu na rynku. Metoda ta wymaga informacji na temat cen i poziomu jakości substytutów wprowadzanego dobra oraz danych na temat ograniczeń budżetowych konsumentów. Teoretyczne rozważania poparto praktycznymi przykładami.

The paper describes a new method of estimation of the price and marketing quality level of its new product, for the estimation of its market chances. This method needs information about prices and marketing quality level of substitutes and information about consumers budget constraints. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Frank R.H., Microeconomics and Behavior, McGraw-Hill Inc., 1991.
  2. Iwasiewicz A., Mikroekonomiczne i marketingowe uwarunkowania zarządzania jakością, [w:] Folia Oeconomica Cracoviensia, vol. XXXVII-XXXVIII, s. 122-132, Kraków, 1994-1995.
  3. Iwasiewicz A., Price and Quality of a New Product in Target Costing, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie nr 553, Kraków 2000, s. 27-36.
  4. Iwasiewicz A., Rola jakości produktu w procesie decyzyjnym konsumenta, [w:] Optymalizacja jakości wyrobów, AE, Kraków 1995, s. 34-46.
  5. Iwasiewicz A., Zarządzanie jakością; podstawowe problemy i metody, PWN, Warszawa -Kraków 1999.
  6. Iwasiewicz A., Zarządzanie jakością w przykładach i zadaniach. Śląskie Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Nauk Społecznych w Tychach, Tychy 2005.
  7. Monden Y., Hamada K., Target Costing and Kaizen Costing in Japanese Automobile Companies, "Journal of Management Accounting Research" 1991, vol. 3, s. 16-34.
  8. Vaughn R.C., Quality Control, Ames, IA, Iowa State Press, 1974, s. 89.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu