BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gancarczyk Marta (Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis University)
Tytuł
Oportunizm w relacjach przedsiębiorstw według O.E. Williamsona
Opportunism in Company Relatoins in O.E. Williamson's View
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2010, nr 1, s. 26-32, bibliogr. 16 poz.
Economics and Organization of Enterprise
Słowa kluczowe
Teoria kosztów transakcyjnych, Relacje dostawca-odbiorca, Koszty transakcyjne
Transaction cost theory, Supplier-recipient relations, Transaction cost
Uwagi
streszcz., summ.
Williamson O.E.
Abstrakt
W artykule przedstawiono istotę oportunizmu w relacjach przedsiębiorstw, uwarunkowania jego powstawania, skutki oraz sposoby ograniczania, w ujęciu O.E. Williamsona. (abstrakt oryginalny)

In the article the meaning of opportunism in interfirm relations, its causes, consequences and ways of preventing it were discussed, in the view of O.E. Williamson. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Akerlof G., The market of lemons: Quality, uncertainty and the market mechanism, „Quarterly Journal of Economics" 1970, vol. 84, nr 3, s. 488-500.
  2. David R. J., S.-K. Han, A systematic assessment of the empirical support for transaction cost economics, „Strategic Management Journal" 2004, vol. 25, nr 1, s. 39-58.
  3. Gancarczyk M., Koszty transakcyjne - teoria i sposób pomiaru, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2006, nr 6, s. 20-28.
  4. Grudzewski W. M., l. K. Hejduk, A. Sankowska, M. Wańtuchowicz, Zarządzanie zaufaniem. Wybrane problemy, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2009, nr 3, s. 3-14.
  5. Holmström B., Roberts J., The boundaries of the firm revisited, „Journal of Economic Perspectives" 1998, vol. 12, nr4, s. 73-94.
  6. Jap S. D., Anderson E., Safeguarding interorganizational performance and continuity under ex-post opportunism, „Management Science" 2003, vol. 49, nr 12, s. 1684-1701.
  7. Kreps D.M., Game theory and economic modeling, Clarendon Press, Oxford 2001.
  8. Levi M., When good defenses make good neighbors: A transaction cost approach to trust, the absence of trust and distrust, [w:] C. Mènard, Institutions, contracts and organizations. Perspectives from New Institutional Economics, Edward Elgar, Cheltenham 2000, s. 137-157.
  9. Mayer C. R., J. H. Davis, F. D. Shoorman, An integrative model of organizational trust, „Academy of Management Review" 1995, nr 3, vol. 20, s. 709-734.
  10. Wathne K. H., J. B. Heide, Opportunism in interfirm relationships: Forms, outcomes, and solutions, „Journal of Marketing" 2000, nr 10, vol. 64, s. 36-51.
  11. Williamson O. E., Comparative economic organization: The analysis of discrete structural alternatives, „Administrative Science Quarterly" 1991, nr 2, vol. 36, s. 269-296.
  12. Williamson O. E., Credible commitments: Using hostages to support exchange, „American Economic Review" 1983, nr 9, vol. 73, s. 519-40.
  13. Williamson O. E., Ekonomiczne instytucje kapitalizmu. Firmy, rynki, relacje kontraktowe. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  14. Williamson O. E., Markets and hierarchies: Analysis and antitrust implications, The Free Press, Nowy Jork 1975.
  15. Williamson O. E., The economics of governance, „The American Economic Review" 2005, vol. 95, nr2, s. 1-18.
  16. Williamson O. E., The mechanisms of governance, Oxford University Press, Nowy Jork 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu