BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kliciński Sebastian (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu; Fabryka Maszyn i Urządzeń FAMAK SA w Kluczborku)
Tytuł
Problemy implementacji podejścia procesowego opartego na normie ISO 9001:2000
Problems with the Implementation of the Norm ISO 9001:2000 Based Process Approach
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 52, s. 58-66, rys., bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Podejście procesowe w organizacjach
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo przemysłowe, Procesowe podejście do zarządzania, Bariery rozwojowe, Norma PN-EN ISO 9001:2001
Industrial enterprises, Process-oriented approach, Development barriers, PN-EN ISO 9001
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule zaprezentowane zostały doświadczenia z wdrażania podejścia procesowego w jednym z przedsiębiorstw przemysłowych na bazie normy ISO 9001:2000. Opisane problemy i utrudnienia mogą stanowić podstawę do doskonalenia zasad i procedur implementacji omawianego podejścia w innych organizacjach. (fragment tekstu)

In most Polish companies, the process approach is implemented through adaptation of management system to the ISO 9001:2000 standards. This process is both long and problematic. It has to be implemented because the way the Polish companies are run and managed must be adapted to the competition realities of the unified EU market. This paper presents experiences from the implementation of the norm ISO 9001:2000 based process approach in an industrial company. The problems and difficulties described in the article can serve as a basis for elaborations on rules and procedures of the process approach implementation in some future projects. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Gajewski A.S., Wstęp do zarządzania jakością, Wydawnictwo Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, Tarnów 2007.
  2. Grajewski P., Koncepcja struktury organizacji procesowej, TNOiK, Toruń 2003.
  3. Grajewski P., Organizacja procesowa, PWE, Warszawa 2007.
  4. Górna J., Wpływ systemu zarządzania jakością na procesy logistyczne w firmie, Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu 2007, t. IX, z. 3.
  5. Gradowski P., Wdrażanie, nadzorowanie i doskonalenie procesów, "Problemy Jakości" 2004, nr 5.
  6. Gradowski P., Zalecenia dotyczące zarządzania procesowego w systemach jakości małych firm - etap planowania, "Problemy Jakości" 2004, nr 3.
  7. Hammer M., Champy J., Reengineering w przedsiębiorstwie, Neumann Management Institute, Warszawa 1996.
  8. Kleniewski A., Podejście procesowe, "Problemy Jakości" 2004, nr 6.
  9. Księga zintegrowanego systemu zarządzania jakością, środowiskiem i BHP FAMAK SA, Kluczbork 2005.
  10. Niemczyk J., Organizacja procesowa, [w:] R. Krupski (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, PWE, Warszawa 2005.
  11. Rutkowska J., Podejście procesowe w zarządzaniu a technologia informatyczna według metodoloii ARIS i ADONIS, "Problemy Zarządzania" 2005, nr 1(7).
  12. Szafrański M., Wykorzystanie podejścia procesowego w systemie zarządzania jakością, "Problemy Jakości" 2004, nr 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu