BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Marciszewska Anna (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Podejście procesowe w zarządzaniu małą firmą
A Process Approach to Management of a Small Enterprise
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 52, s. 73-80, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Podejście procesowe w organizacjach
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Procesowe podejście do zarządzania, Bariery rozwojowe
Small business, Process-oriented approach, Development barriers
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu było przedstawienie możliwości zastosowania podejścia procesowego w małych organizacjach oraz wskazanie trudności z jakimi spotykają się przedsiębiorstwa tej klasy w tym podejściu. (fragment tekstu)

A processing orientation concerns not only processes happening in large enterprises, but also processes in small organizations. The interest in a process approach among small enterprises has increased, but businessmen do not have the suitable knowledge to prepare and initiate the implementation of this management method. In present market conditions, there is the need for the competence development, the adjustment to changing environment and the search for potential for development. Therefore, it is appropriate to examine this issue. The article is aimed at presenting the possibility of applying a process approach in small organizations and showing difficulties which small businesses might face. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bławat F., Przetrwanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, SPG, Gdańsk 2004.
  2. Cyfert S., Krzakiewicz K., Koncepcja organizacji zorientowanej na procesy, [w:] J. Pyka (red.), Nowoczesność przemysłu i usług. Doskonalenie zarządzania jako źródło przewagi konkurencyjnej, TNOiK, Katowice 2006.
  3. Grajewski P., Organizacja procesowa, PWE, Warszawa 2007.
  4. Hesselbein F., Goldsmith M., Beckhard R., Organizacja przyszłości, Drukarnia Wydawnictw Naukowych w Łodzi, Warszawa 1998.
  5. Nowosielski S., Problemy implementacji zarządzania procesami w organizacjach, [w:] J. Pyka (red.), Nowoczesność przemysłu i usług. Metody i narzędzia nowoczesnego zarządzania organizacjami, TNOiK, Katowice 2008.
  6. Nowosielski S. (red.), Procesy i projekty logistyczne, UE, Wrocław 2008.
  7. Rutkowska J., Podejście procesowe a technologia informatyczna według metodologii ARIS i ADONIS, "Problemy Zarządzania" 2005, nr 1, www.pz.wz.uw.edu.pl.
  8. Skrzypek E., Jakość i efektywność, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Lublin 2002.
  9. Sołoducho-Pelc L., Wpływ globalizacji na strategie małych przedsiębiorstw, [w:] Z. Dworzecki, M. Romanowska (red.), Strategie przedsiębiorstw w otoczeniu globalnym, SGH, Warszawa 2008.
  10. Sołtys K., Ubych P., Wierzbic A., Wymagania normy ISO 9001:2000 - obserwacje w obszarze rozdziału 4 System zarządzania jakością, "Zarządzanie Jakością" 2005, nr 2.
  11. Szumowski W., Orientacja na procesy. Moda czy konieczność, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 963, AE, Wrocław 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu