BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Międła Katarzyna (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu; Impel)
Tytuł
Wykorzystanie podejścia procesowego we wdrażaniu outsourcingu
A Process Approach in the Implementation of Outsourcing
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 52, s. 81-89, rys., bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Podejście procesowe w organizacjach
Słowa kluczowe
Outsourcing, Procesowe podejście do zarządzania, Studium przypadku
Outsourcing, Process-oriented approach, Case study
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
Impel HR Service (IHRS)
Abstrakt
Celem artykułu było przedstawienie możliwości i przydatności wykorzystania elementów podejścia procesowego, na tle podejścia funkcjonalnego, we wdrażaniu outsourcingu. Temat ten rozważany był w trzech wybranych aspektach: przy wyznaczaniu, analizie kosztów oraz ocenie i kontroli obszaru podlegającego outsourcingowi. (fragment tekstu)

The outsourcing is a very popular concept applied in order to reorganize a company and to make it more flexible and adaptable. However, the outsourcing is a complicated instrument. Its success depends on many factors. Most often the failures of outsourcing's implementation occur due to mistakes made during the introductory stage. The aim of this article is to introduce the reader to the issue of using the process approach in a correct outsourcing's implementation. The work is of theoretical-empirical character. In the article, the idiographic approach is used. The searching techniques used by the author are the analysis of the sources, the interview, and the observation. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Banachowicz E., Utracone szanse: bariery wykorzystania outsourcingu w Polsce, http://www.instytutoutsourcingu.pl/upload/docs/Utracone_szanse__bariery_wykorzystania_outsourcingu_w_Polsce.pdf, 21.01.2009.
  2. Czerkies T., Anoszczenko I. Monitoring prawny w procesie naliczania płac, prezentacja Power Point, www.bpm.gigacon.org/download/5757.html, 21.01.2009.
  3. Gay Ch.L., Essinger J., Outsourcing strategiczny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  4. Hajduk J., Korzyści na lata, http://www.sap.com/poland/company/strategie/21 /partnerzy/korzysci/index.epx, 21.01.2009.
  5. Kopeć D., Hawryszuk B., Firmy traktują outsourcing strategicznie, http://www.outsourcing.com. pl/9266,firmy_traktuja_outsourcing_strategicznie.html, 21.01.2009.
  6. Kupczyk A., Korolewska-Mróz H., Czerwonka M., Radykalne zmiany w firmie, Wydawnictwo Prawno-Ekonomiczne INFOR, Warszawa 1998.
  7. Szymborska-Sutton A., Pełna integracja, "Manager Magazine" 2005, nr 8 (9).
  8. The Outsourcing Institute, Survey of current and potential outsourcing end-users, http./www.outsourcing.com/content.asp?page=01i/articles/intelligence/oi_top_ten_surv-ey.html, 1998.
  9. Trocki M., Outsourcing metoda restrukturyzacji działalności gospodarczej, PWE, Warszawa 2001.
  10. Wolff T., Naive Outsourcing-Kunden, http://www.cio.de/index.cfm?webcode=858346, 21.01.2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu