BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szewc Waldemar (Kancelaria Doradztwa Podatkowego A.F.O.)
Tytuł
Idea podejścia procesowego w zarządzaniu kancelarią doradztwa podatkowego
The Idea of a Process Approach in a Tax Consulting Office Management
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 52, s. 97-105, tab., bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Podejście procesowe w organizacjach
Słowa kluczowe
Kancelarie prawnicze, Doradztwo podatkowe, Procesowe podejście do zarządzania
Law firms, Tax consulting, Process-oriented approach
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest podzielenie się doświadczeniami zdobytymi przez autora w obszarze procesowego podejścia do zarządzania kancelarią doradztwa podatkowego. Doświadczenia te wynikają zarówno z konstruowania i wdrażania przedmiotowych modeli oraz standardów, jak i z ich doskonalenia. Ocenę skuteczności tych działań zapewnił system wskaźników wprowadzony przy okazji uzyskania certyfikatu zarządzania jakością według normy ISO 9001:2000. W intencji autora niniejszy artykuł to również próba zainteresowania przedstawicieli nauki problematyką zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach. Pierwsza część opracowania przedstawia specyfikę usług doradztwa podatkowego w kontekście pryncypialnych zasad metodologii procesowej. Druga część zawiera odniesienia tej metodologii w tworzonej przez S. Kuderta ekonomice doradztwa podatkowego. Część trzecia to opis wynikających z poprzednich punktów założeń użytecznych w konstrukcji procesowego modelu zarządzania kancelarią doradztwa podatkowego. (fragment tekstu)

The specificity of working in a tax consulting office creates conditions for using process management and it happens in a natural way. Law regulations and legal proceedings strongly determine rhythm of tax office activities. This kind of work is subordinated to market regulations and marketing rules. One can say that tax advising is a process of communications and knowledge transfer to clients. Basic elements of this process are: value for clients, knowledge, qualifications and experience, way of communication. These actions should be made more efficient in accordance with the idea of process management. In this range, the author shows a model of tax advising process where communication with the client has the most important meaning. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Cieśliński W., Zastosowanie strategicznej (prakseologicznej) karty wyników w budowie przewagi konkurencyjnej, [w:] A. Welsyng-Zielony (red.), Skuteczne zarządzanie kancelarią podatkową i biurem rachunkowym, Forum Doradców Podatkowych, Kraków 2002a.
  2. Cieśliński W., Zarządzanie procesami, [w:] Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości, Placet, Warszawa 2002b.
  3. Kudert S., Doradztwo podatkowe, Datev Eg, Forum Doradców Podatkowych, Norymberga, Kraków 2002.
  4. Perechuda K., Metody zarządzania przedsiębiorstwem, AE, Wrocław 1998.
  5. Perechuda K., Szewc W., Metodyka samodzielnego wdrażania systemu zarządzania wiedzą w kancelarii doradztwa podatkowego [w druku].
  6. Szewc W., Procedura - skuteczne narzędzie zarządzania kancelarią podatkową i biurem rachunkowym, [w:] A. Welsyng-Zielony (red.), Skuteczne zarządzanie kancelarią podatkową i biurem rachunkowym, Forum Doradców Podatkowych, Kraków 2002.
  7. Szewc W., Zarządzanie wiedzą w kancelarii doradztwa podatkowego, [w:] K. Perechuda, M. Sobińska (red.), Scenariusze, dialogi i procesy zarządzania wiedzą, Difin, Warszawa 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu