BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tabaszewska Edyta (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Zarządzanie wiedzą zorientowane na procesy biznesowe : podstawowe założenia
Process-Oriented Knowledge Management : Basic Foundations
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 52, s. 117-126, bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Podejście procesowe w organizacjach
Słowa kluczowe
Procesy biznesowe, Zarządzanie procesami, Zarządzanie wiedzą
Business processes, Process management, Knowledge management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem opracowania jest przedstawienie podstawowych założeń integracji zarządzania wiedzą i zarządzania procesami zorientowanego na procesy biznesowe, jako sposobu na integrację obu wspomnianych koncepcji, wraz ze wskazaniem podstawowych cech i istoty zintegrowanego systemu oraz korzyści wynikających z jego zastosowania. W takiej też kolejności zaprezentowane zostały prowadzone rozważania. Artykuł jest wynikiem studiów literaturowych, które autorka traktuje jako inspirację do dalszych, pogłębionych badań, także empirycznych. (fragment tekstu)

The aim of the article is to present the idea of process-oriented knowledge management (PKM), its basic features and advantages of its applying. PKM is designed to provide employees with task-related knowledge during the process enactment phase. Both knowledge management and process management are more efficient.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bornemann M., Sammer M., Assessment methodology to prioritize knowledge management related activities to support organizational excellence, "Measuring Business Excellence" 2003, vol. 7, no. 2.
  2. Jung J., Choi I., Song M., An integration architecture for knowledge management systems and business process management systems, "Computers in Industry" 2007, vol. 58.
  3. Kwan M.M., Balasubramanian P., Process-oriented knowledge management: A case study, "Journal of the Operational Research Society" 2003, vol. 54.
  4. Maier R., Remus U., Defining process-oriented knowledge management strategies, "Knowledge and Process Management" 2002, vol. 9, no. 2.
  5. Maier R., Remus U., Implementing process-oriented knowledge management strategies, "Journal of Knowledge Management" 2003, vol. 7, no. 4.
  6. Remus U., Schub S., A blueprint for the implementation of process-oriented knowledge management, "Knowledge and Process Management" 2003, vol. 10, no. 4.
  7. Tabaszewska E., Zarządzanie wiedzą zorientowane na procesy biznesowe - model, implementacja i korzyści stosowania, [w:] E. Skrzypek (red.), Wpływ zarządzania procesowego na jakość i innowacyjność przedsiębiorstwa, t. II, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu