BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zakonnik Łukasz (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Mikropłatności i postrzeganie ich przez otoczenie społeczne
Micropayment and Social Environment
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2010, t. 232, s. 51-63, rys.
Tytuł własny numeru
Wybrane problemy gospodarki elektronicznej
Słowa kluczowe
Elektroniczne płatności, Internet, Transakcje bezgotówkowe, Zachowania konsumenta, Mikropłatności
Electronic payments, Internet, Non-cash transactions, Consumer behaviour, Micropayments
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem tego artykułu jest przedstawienie wyłącznie specyficznych elementów odbioru społecznego dokonywania drobnych płatności. (...) Wydaje się, że właśnie mikropłatności w Internecie należy rozpatrywać w bardzo ogólnym i nowatorskim aspekcie. (fragment tekstu)

The main purpose of this article is to present the specific elements of public perception of small payments. Author thinks that the micropayments on the Internet should be seen in a very innovative aspect. Bad perception of this problem contributed to the failure of many micropayment systems presented in the past. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Anders G., Nickeled-and-Dimed to Death, "Fast Company" 2001, Issue 52, s. 204.
  2. Berkeley Raport, Internet Micropayments: An Analysis of the Technological, Business, and Economic Factors Driving Micropayments in E-Commerce, Berkeley 1999.
  3. Cash poor, "Economist" 1997, Vol. 343, Issue 8016, s. 13.
  4. Cheal D., The gift economy, London 1988.
  5. Cocker S., The Siren Song of Internet Micropayments, "ІМР: The Magazine on Information Impacts" 1999.
  6. Dingledirie R., Freedman M., Monar D., Accountability, [w:] Peer-to-Peer: Harnessing The Power of Disruptive Technologies, ed. A. Oram, "O'Reilly Digital Media" 2001, s. 16.
  7. Eisenberg A., Innovative technology may alter 'micropayments', "New York Times", 18.01.2004.
  8. Fishburn P., Odlyzko A., Siders R., Fixed fee versus unit pricing for information goods: competition, equilibria, and price wars, [w:] The Economics of Digital Information and Intellectual Property, ed. H. R. Varian, MIT Press, Cambridge 2000, s. 171.
  9. "Gazeta Prawna", 08.08.2007, http://WWW.fkn.pl/l,376,1585495,l,wiadomosc.html (dostęp 08.2007).
  10. Hsіao-Cheng Yu, Kuo-Hua Hsi, Pei-Jen Kuo, Electronic payment systems: an analysis and comparison of types, "Technology in Society" 2002, Vol. 24, Issue 3, s. 331-347.
  11. James M., Big Changes in Small Payments, "Ecommerce-guide" 2004, s. 2.
  12. "Jupiter Research", http://www.internetstandard.com.pl/news/news.asp?m=29&id=54865, 09.2007.
  13. Kaye R., Micropayments and the gift economy, "O'Reilly Digital Media", 15.09.2003.
  14. Konferencja Computerworld, http://www.internetstandard.pl/news/84557.html, 09.2007.
  15. McCloud S., Misunderstanding Micropayments, scottmccloud.com (dostęp 11.09.2003).
  16. Nielsen J., The Case for Micropayments, "Alertbox", 25.01.1998.
  17. Nielsen J., User payments predictions, "Alertbox", 23.12.2001.
  18. Odlyzko A., The bumpy road of electronic commerce, [w:] WebNet 96 - World Conference of the Web Society, H. Maurer, AACE 1996, s. 381-382.
  19. Odlyzko A., The case against micropayments, [w:] Financial Cryptography: 7th International Conference, "Lecture Notes in Computer Science" 2003, No. 2742, s. 77-79.
  20. Parhonyi R., Nieuwenhuis L., Pras A., Second generation micropayment systems: lessons learned, [w:] A. Grzech, F. Matohisa, Challenges of Expanding Internet: E-Commerce, E-Business andE-Governemnt, Poznan 2005, s. 345-359.
  21. Park M., Emerging Mobile and Micropayment Technologies Will Democratize Commerce and Change the Nature of Services: New Payment Solutions Support Disposable, Unbundled, and Fragmented Services, "Business Wire", 4.02.2003.
  22. Paunov C., Vickery G., Online payments systems for e-commerce, "Journal of Financial Transformation, Payments" 2004, Vol. 12, s. 50-51.
  23. Shiгkу Сlaу С., The case against micropayments, "Network, Economics, and Culture" 2000.
  24. Someren N., Odlyzko A., Rivest R., et al., Does Anyone Really Need MicroPayments?, [w:] Financial Cryptography: 7th International Conference, Lecture Notes, "Computer Science" 2003, No. 2742, s. 69.
  25. Szabo N., Mental Transaction Costs and Micropayments, [w:] 2nd Berlin Internet Economics Workshop, Berlin 1999.
  26. Sоlomon M., Micropayment, "Computerworld" 2000, Vol. 34, Issue 18, s. 62.
  27. Thaler R., Towards a positive theory of consumer choice, "Journal of Economic Behavior and Organization" 1980, No. 1, s. 39-60.
  28. Veale K., Internet gift economies, "First Mondey" 2003, Vol. 8, No. 12.
  29. Zakonnik Ł., Mikropłatności jako czynnik rozwoju handlu elektronicznego, praca doktorska obroniona na Wydziale Ekonomiczno--Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, styczeń 2009, s. 52.
  30. Zakonnik Ł., Zagadnienie dokonywania mikropłatności na polskim rynku internetowym, XI Konferencja Systemy i Sieci, Wydawnictwo Piątek Trzynastego, Łódź 2003 s. 271.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu