- Autor
- Ujda-Dyńka Beata (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnobrzegu), Zych Anna (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnobrzegu)
- Tytuł
- Wykorzystanie outsourcingu jako metody wspomagającej zarządzanie procesowe (na przykładzie przedsiębiorstw województwa podkarpackiego)
Taking the Advantage of Outsourcing as a Method Helping Process Management (Examples of the Companies of Voivodship of Podkarpacie) - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 52, s. 214-220, tab., bibliogr. 9 poz.
- Tytuł własny numeru
- Podejście procesowe w organizacjach
- Słowa kluczowe
- Procesowe podejście do zarządzania, Outsourcing, Badania ankietowe, Systemy wspomagania zarządzania
Process-oriented approach, Outsourcing, Questionnaire survey, Management support systems - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Celem artykułu było zaprezentowanie wyników badań własnych autorek nad wykorzystaniem działań outsourcingowych w przedsiębiorstwach regionu podkarpackiego. Analiza empiryczna poprzedzona została wyjaśnieniem podstawowych pojęć dotyczących problemu badawczego oraz podkreśleniem roli omawianej metody w zarządzaniu procesowym. (fragment tekstu)
The article is aimed at presenting the research associated with the use of outsourcing in the companies of voivodship of Podkarpacie. Outsourcing as a method helping process management is observed when a company or an organization employs another company to do its work and the employed company is indirectly connected with a certain company. It should lead to the better fulfillment of economic purposes.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Kopczyński T., Outsourcing jako metoda restrukturyzacji przedsiębiorstw, [w:] T. Mendela (red.), Teoretyczne i praktyczne problemy zarządzania, AE, Poznań 2000.
- Krejner-Nowecka A., Outsourcing w przedsiębiorstwach polskich w okresie transformacji - wyniki badań, [w:] H. Jagoda, J. Lichtarski (red.), Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem - między teorią i praktyką, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1014, AE, Wrocław 2004.
- Mikołajczyk Z., Techniki organizatorskie w rozwiązywaniu problemów zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1994.
- Niemczyk J., Układ outsourcingowy jako rodzaj sieci międzyorganizacyjnej, [w:] H. Jagoda, J. Lichtarski (red.), Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem - celowość, skuteczność, efektywność, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1104, AE, Wrocław 2006.
- Pankowska M., Outsourcing - alternatywa zarządzania systemem informatycznym przedsiębiorstwa, "Informatyka" 1997, nr 6.
- Różański T., Outsourcing a możliwości rozwojowe małego przedsiębiorstwa, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" 2008 [numer specjalny].
- Szczepański R., Outsourcing na rynkach zagranicznych w strategiach marketingowych polskich przedsiębiorstw, "Marketing i Rynek" 2008, nr 3.
- Trocki M., Outsourcing. Metoda restrukturyzacji działalności gospodarczej, PWE, Warszawa 2001.
- Zieniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2003.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol