BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Świerżewski Łukasz (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, doktorant)
Tytuł
Edukacja jako wartość dla klienta
Education as a Value for the Customer
Źródło
Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 2010, nr 2, s. 74-79, rys., bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Edukacja, Wiedza, Wartość dla klienta, Uczenie się, Zachowania klientów
Education, Knowledge, Value to customer, Studying, Customer behaviour
Uwagi
streszcz., summ., rez.
Abstrakt
Edukacja, jako jedna z wartości które firma może zaoferować klientowi, nie była dotychczas szczegółowo analizowana w literaturze na temat marketingu. Tymczasem coraz większe skomplikowanie produktów i usług sprawia, że popyt nabywców na wiedzę rośnie. Edukacja może więc być kompleksowym narzędziem marketingowym budującym relacje z klientami na wszystkich etapach ich stosunków z firmą. Celem edukacji jest dostarczenie klientom wiedzy i umiejętności, niezbędnych do zrealizowania oczekiwań związanych z produktem i osiągnięcia pożądanych skutków jego wykorzystania. (abstrakt oryginalny)

Education as one of the values that the company can offer the customer, has not yet been analysed in detail in the literature on marketing. However, the growing complexity of products and services increases the demand of buyers for knowledge. Education may therefore be a comprehensive marketing tool that builds relationships with clients at all stages of their connections with the company. The aim of education is to provide customers with the knowledge and skills needed to meet the expectations associated with the product and achieve the desired effects of its use. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. 1) Alba J.W., Hutchinson J.W., Dimensions of Consumer Expertise, "Journal of Consumer Research", Vol. 13, March 1987.
  2. 2) Aubert B., Khoury G., Jaber R., Enhancing Customer Relationship Through Customer Education: An Exploratory Study, materiały z konferencji EBEL 2005, dostępne na www.medforist.grenoble-em.com.
  3. 3) Bell J.S., Eisingerich A.B., The paradox of customer education. Customer expertise and loyalty in financial services industry, "European Journal of Marketing", Vol. 41, 2007.
  4. 4) Burton D., Consumer education and service quality: conceptual issues and practical implications, "Journal of Services Marketing", Vol. 16, 2002.
  5. 5) Dobiegała-Korona B., Wartość klienta czy wartość dla klienta?, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie", październik 2006.
  6. 6) Gaillard-Meer C., Customer Education, Nelson-Hall, Chicago 1984.
  7. 7) Honebein P., Strategies f or Effective Customer Education, NTC Business Books, 1996.
  8. 8) McNeal J., Consumer education as a competitive strategy, "Business Horizons", February 1978, str. 50-56.
  9. 9) Pukas A., Wykorzystanie komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej w kształtowaniu jakości oferty przedsiębiorstwa usługowego, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Nr 926, 2002.
  10. 10) Rayport J.F., Dokąd zmierza reklama? „W głąb" życia klientów, „Harvard Business Review Polska", nr 70, grudzień 2008.
  11. 11) Rust R.T., Moorman Ch., Bhalla G., Rethinking Marketing, "Harvard Business Review", Vol. 88, January-February 2010.
  12. 12) Wirtz J., Mattila A.S., The effects of consumer expertise on evoked set size and service loyalty, "Journal of Service Marketing", Vol. 17, 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-656X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu