BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rutka Ryszard (Uniwersytet Gdański), Czerska Małgorzata (Uniwersytet Gdański), Haller Józef (Uniwersytet Gdański)
Tytuł
Kierunek rozwoju modeli biznesowych w sektorze sprzedaży i obsługi samochodów osobowych w Polsce
Business Model Development Trend within the Sector of Sales and Service of Cars in Poland
Źródło
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2010, z. 101, s. 204-212, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Przemysł motoryzacyjny, Rynek samochodowy, Rozwój handlu
Automotive industry, Car market, Trade development
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
Unia Europejska (UE)
European Union (EU)
Kraj/Region
Polska
Poland
Abstrakt
Celem artykułu jest próba wskazania najbardziej prawdopodobnego modelu biznesowego rozwoju w sektorze sprzedaży i obsługi samochodów w Polsce. Autorzy wzięli pod uwagę strukturę własności i organizacji przedsiębiorstw w tym sektorze, oświadczenia właścicieli firm dotyczące ich tendencji rozwojowych, jak również przepisy Unii Europejskiej i polskiego rządu w odniesieniu do tego sektora.

The article attempts to indicate the most probable business model development trend within the sector of sales and service of cars in Poland. The authors took into consideration the property structure and organisation of companies in the sector, declaration of firm owners concerning their development trends as well as regulations of the European Union and the Polish government in relation to this sector. From among legal regulations, they focused first of all on the European Union Commission Regulation 1400/2002 of 31 July 2002 on the application of Article 81(3) of the Treaty to categories of vertical agreements and concerted practices in the motor vehicle sector. The four year period of sales and service of motor vehicles is not long enough to adjust such a specific business to the new situation. However, there are first symptoms of adjustments of significant part of dealership managers to the situation on more mature markets. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2003 r. w sprawie wyłączenia okresowych porozumień wertykalnych w sektorze pojazdów samochodowych spod zakazu porozumień ograniczających konkurencję. Dz.U. Nr 38 z 2003 r. poz. 329.
  2. Rozporządzenie Komisji (WE) Nr 1400/2002 z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie stosowania art. 81 ust. 3 Traktatu do kategorii porozumień wertykalnych i praktyk uzgodnionych w sektorze motoryzacyjnym (Dz.U. L 203 z 1 sierpnia 2002 r.).
  3. Raport "Badanie rynku dilerów samochodów osobowych Polska/Europa Środkowa i Wschodnia 2008/2009", Price Water House Coopers, Warszawa 2008.
  4. Sklorz A. R., Jak się narodziło nowe GVO, "Nowoczesny Warsztat", lipiec/sierpień 2003 r.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1234-8872
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu