BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Krawczyk Stanisław (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Procesowe ujęcie usług logistycznych
Logistic Services in Process Perspective
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 52, s. 297-305, tab., bibliogr. 19 poz.
Tytuł własny numeru
Podejście procesowe w organizacjach
Słowa kluczowe
Usługi logistyczne, Procesowe podejście do zarządzania, Teoria usług, Teoria procesu
Logistic services, Process-oriented approach, Theory of services, Process theory
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wraz z coraz większym wkładem logistyki do efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem wzrasta znaczenie usług logistycznych. Wnikliwa analiza standardowo rozumianej usługi ujawnia niedoskonałości na poziomie definicji usługi. Przemyślenia poparte doświadczeniami z praktyki, sugerują, że definicję porządkującą działalność, którą praktycy uznają za świadczenie usług logistycznych, należy formułować, odwołując się do ujęcia procesowego. W artykule przestawiono jedynie skrót myślowy argumentacji na rzecz postrzegania usług jako procesu. Prezentowane podejście zostało zweryfikowane przez autora zarówno przez konfrontację z badaniami cytowanymi w literaturze światowej, jak i opinie przedstawicieli praktyki. (fragment tekstu)

Scientific analysis of service definitions as used in professional literature shows certain flaws that may negatively affect the evaluation of companies offering logistic services. The confrontation of views presented in foreign publications, especially German, with practical experience suggests that perceiving services in terms of process theory may provide a satisfactory definition of service. This paper briefly presents the most essential aspects of process approach together with resulting modifications in the definition of services. Similarly, consistent modifications are postulated in respect to the definition of logistics services. Perceiving logistics as a function that coordinates development and functioning of support systems for basic company activities, i.e. transcending the traditional perception of logistics as a set of transport, storage and materials flow operations, may prove helpful in proper identification of services that qualify as logistic services. The process perspective offers a more precise delineation of duties and responsibilities of clients and service providers in all phases of the service process as well as emphasizes the role of controlling over the course of logistic services.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Blaik P., Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa 2001.
  2. Ciesielski M., Logistyka w strategiach firm, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, Poznań 1999.
  3. Corsten H., Dienstleistungen in produktionstheoretischer Interpretation, Das Wirtschaftsstudium (WISU) 1988, 17. Jg., H. 2, s. 81-87.
  4. Corsten H., Dienstleistungsmanagement, Oldenburg, München, Wien 2001.
  5. Dreyer D., Oehler A., Werttreiber im Dienstleistungsprozess - Eine Analyse anhand der Wertkette nach Porter, Diskussionsbeiträge des Lehrstuhls für Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Finanzwirtschaft, Nr. 21, Universität Bamberg 2002 (http://www.uni-bamberg.de).
  6. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1998.
  7. Gołembska E. (red.), Kompendium wiedzy o logistyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  8. Grieble O., Klein R., Scheer A.-W., Modellbasiertes Dienstleistungsmanagement, Veröffentlichungen des Instituts für Wirtschaftsinformatik, Nr. 171, Saarbrücken 2002.
  9. Kemper L., Systemansatz eines kollaborativen und wissensintensiven Dienstleistungsmanagements: Knowledge Intensive Service Management System (KISMS) Analyse, Vorgehensmodell, Referenzprozesse und Orchestrierungskonzept zur Unterstützung wissensintensiver Dienstleistungsunternehmen, Dissertation, Universität Paderborn, Paderborn 2007.
  10. Krawczyk S., Koordynacja procesów w sieciach logistycznych, [w:] L.A. Bukowski (red.), Wybrane zagadnienia logistyki stosowanej, Polska Akademia Nauk, Komitet Transportu, Rocznik 2006, nr 3, s. 39-47.
  11. Krawczyk S., Identification of logistic processes within a company, [w:] Sbornik referátů z mezinárodni konference "Finanční a logistické řízení - 2007", Technická Univerzita Ostrava, Ostrava 2007, s. 438-446.
  12. Meffert H., Bruhn M., Dienstleistungsmarketing: Grundlagen - Konzepte - Methoden, Gabler, Wiesbaden 2000.
  13. Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1996.
  14. Pfohl H.Ch., Systemy logistyczne, ILiM, Poznań 2001.
  15. Polska klasyfikacja wyrobów i usług, DzU z 2004 r., nr 89, poz. 844.
  16. Rydzkowski W. (red.), Usługi logistyczne, ILiM, Poznań 2004.
  17. Słownik poprawnej polszczyzny, PWN, Warszawa 1980.
  18. Waltemath A.-M., Altproduktrückführung als logistische Dienstleistung - Entwicklung eines kundenorientierten Rückführkonzeptes, Dissertation, Technische Universität Berlin, Berlin 2001.
  19. Weber J., Stölzle W., Wallenburg C.M., Hofmann E., Einführung in das Management der Kontraktlogistik, [w:] W. Stölzle, J. Weber, E. Hofmann, C.M. Wallenburg (red.), Handbuch Kontraktlogistik, Wiley-VCH Verlag GmbH & Co. KGaA, Weinheim 2007.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu