BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chodak Grzegorz (Politechnika Wrocławska)
Tytuł
E-commerce narzędziem globalizacji handlu
Źródło
Przegląd Organizacji, 2010, nr 6, s. 40-43, tab., wykr., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Globalizacja, Wymiana handlowa, Handel elektroniczny, Internet, Gospodarstwa domowe
Globalization, Trade exchange, e-commerce, Internet, Households
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
Unia Europejska (UE)
European Union (EU)
Abstrakt
W artykule przedstawiono cechy e-commerce, które wpływają na globalizację handlu. W pierwszej części artykułu przeanalizowano odsetek gospodarstw domowych i przedsiębiorstw podłączonych do internetu w krajach Unii Europejskiej, a także pokazano dynamikę wzrostu odsetka Polaków korzystających z internetu w ostatnich latach. Cechy e-commerce dotyczące międzynarodowego charakteru handlu elektronicznego podzielono na sprzyjające globalizacji oraz stanowiące barierę dla upowszechnienia tej formy handlu. Poddano również analizie odsetek internautów kupujących w sieci w krajach UE. Przedstawiono także propozycję działań, jakie musi podjąć przedsiębiorstwo, aby sprzedawać w sieci w skali globalnej. (abstrakt oryginalny)

In this article e-commerce features, which determines market globalisation were discussed. In the first part of article percentage level of internet users (households and enterprises) was shown. Also percentage level of Polish internet users during last few year was explored. The features of e-commerce were divided into demand oriented, cost oriented and others. Additionally percentage of individuals who ordered goods or services, over the Internet was analysed. Then an example of activities which should overcome company when it wants to sell globally. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. E-commerce 2007, raport przygotowany przez serwis Internet Standard i Sklepy24.pl, www.internetstandard.pl/ news/143692.html (pobrano 17.07.2008 r.).
  2. SMAGA M., Internetowy biznes skazany na sukces, ma-nager.money.pl/strategie/marketmg_i_sprzedaz/artykul/in-ternetowy;biznes;skazany;na;sukces,62,0,190270.html# za NetTrack SMG/KRC (pobrano 16.07.2008 r.).
  3. epp.eurostat.ec.europa.eu/ (pobrano 13.07.2008 r.).
  4. www.amazon.com/gp/help/customer/display.html7node-Id=596184&#restrict (pobrano 16.07.2008 r.).
  5. ANDERSON CH., The Long Tail: Why the Future of Business is Selling Less of Morę, Hyperion, New York, 2006.
  6. pl.wikipedia.org/wiki/Marketing_wirusowy (pobrano 17.07.2008 r.).
  7. http://finance.yahoo.com/q/is?s=GOOG&annual (pobrano 01.10.2009 r.).
  8. http://www.praktycy.com/infoteka/Raport_E-commerce_ w_Polsce"2009_Praktycy_com.pdf (pobrano 22.09.2009 r.).
  9. http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_oz_maly_ rocznik_statystyczny_2009.pdf (pobrano 29.09.2009 r.).
  10. Raport CBOS Korzystanie z Internetu, http://www.slide-share.net/szakatak/raport-cbos-korzystanie-z-internetu
  11. http://www.toptenlinks.com/cat.php/hopping:Comparison
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu