BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nowak Dariusz
Tytuł
Kryzys europejskich linii lotniczych
Crisis of European Airlines
Źródło
Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 2009, nr 3, s. 63-68, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Kryzys gospodarczy, Przyczyny kryzysu, Przedsiębiorstwo transportu lotniczego, Przemysł lotniczy
Economic crisis, Causes of crisis, Air transport enterprise, Aviation industry
Uwagi
streszcz., summ., rez.
Abstrakt
Wzrost cen paliwa, trudności z kredytowaniem oraz spadek popytu, to trzy główne przyczyny, z powodu których światowy przemysł linii lotniczych odnotował w 2008 roku stratę netto na poziomie 10,4 mld USD. Opisując objawy i skutki kryzysu, autor koncentruje się na problemach europejskich przewoźników i ich programach restrukturyzacyjnych, których celem jest zmiana modelu biznesowego. (abstrakt oryginalny)

The increase of fuel prices, difficulties in lending and a decline in demand are three main reasons, which caused that the global airline industry in 2008 experienced a net loss of 10.4 billion dollars. Describing the symptoms and effects of the crisis, the author focuses on the problems of European carriers and their restructuring programs, which aim to change the business model. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. 1) Dane finansowe przedstawione w artykule pochodzą z materiałów Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA - (www.iata.org) oraz Europejskiego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych (AEA - Association of European Airlines), www.aea.be
  2. 2) Directive 2009/12/EC of the European Parliament, and of the Council of 11 March 2009, on airport charges.
  3. 3) Industry leaders agree to historic Declaration: Governments need to take responsibility, IATA Press Release, 2 June 2008, www.iata.org.
  4. 4) Sytuacja PLL LOT na tle branży. Przygotowania do wprowadzenia programu naprawczego, Warszawa, 5 sierpnia 2008 r., www.lot.pl.
  5. 5) The current crisis - a catalyst for a structural change of European aviation, AEA/DGCA, 30 March 2009, Brussels, www.aea.be. Europejskie Zrzeszenie AEA zaapelowało w marcu 2009 r. o zakończenie prac związanych z pakietem Single European Sky II.
  6. 6) www.oneworld.com
  7. 7) www.skyteam.com
  8. 8) www.staralliance.com
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-656X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu