BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kozarkiewicz Alina (Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie)
Tytuł
Współczesne trendy w innowacyjności : w kierunku otwartych innowacji
Źródło
Przegląd Organizacji, 2010, nr 5, s. 20-23, tab., rys., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Otwarte innowacje, Innowacje, Innowacyjność przedsiębiorstw, Otoczenie przedsiębiorstwa, Przegląd literatury
Open innovation, Innovations, Enterprise innovation, Enterprise environment, Literature review
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest prezentacja koncepcji otwartych innowacji, jej najważniejszych założeń i uwarunkowań rozwoju. W pracy porównano paradygmat zamkniętych i otwartych innowacji, a następnie zaprezentowano przegląd dotychczasowego dorobku naukowego dotyczącego tej problematyki. (abstrakt oryginalny)

The aim of this paper is to present briefly the concept of open innovations, its most important assumptions and contingencies of development. In the paper the comparison of closed and open innovations was demonstrated, and the results of the analysis of research conducted so far were also discussed. (original abstrakt)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. CHESBROUGH H., Open Innovation. The New Imperative for Creating and Profiting from Technology, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts 2003.
  2. CHESBROUGH H., CROWTHER A.K., Beyond High Tech: Early Adopters of Open Innovation in Other Industries, "R&D Management" 2006, vol. 36, no. 3.
  3. CHIARONI D., CHIESA V., FRATTINI F., Investigating the Adoption of Open Innovation in the Bio-pharmaceutical Industry, "European Journal of Innovation Management" 2009, vol. 12, no. 1.
  4. DODGSON M., GANN D., SALTER A, The Role of Technology in the Shift Towards Open Innovation: the Case of Procter & Gamble, "R&D Management" 2006, vol. 36, no. 3.
  5. ELMQUIST M., FREDBERG T, OLLILA S., Exploring the Field of Open Innovation, "European Journal of Innovation Management" 2009, vol. 12, no. 3.
  6. GASSMANN O., ENKEL E., Towards a Theory of Open Innovation: Three Core Process Archetypes, 2004, http://de.scientificcommons.org/2287 (10.11.2009).
  7. GASSMANN O., Opening up the Innovation Process: Towards an Agenda, "R&D Management" 2006, vol. 36, no. 3.
  8. PRAHALAD CK., RAMASWAMY V., Co-creating Unique Value with Customers, "Strategy & Leadership" 2004, vol. 32, no. 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu