BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Brach Jarosław (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Chińscy producenci autobusów na rynku ogólnoświatowym, w tym europejskim i polskim, jako przykład procesu internacjonalizacji i globalizacji
Chinese Bus Makers on the World Market, Including European and Polish Markets, as the Sample of the Internationalization and Globalization Process
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Ekonomia (1), 2009, nr 64, s. 20-37, bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Stosunki międzynarodowe
Słowa kluczowe
Globalizacja działań przedsiębiorstwa, Internacjonalizacja przedsiębiorstw, Produkcja autobusów, Studium przypadku
Globalization of enterprise activity, Enterprise internationalization, Production of buses, Case study
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
King Long
Abstrakt
Celem tego artykułu jest ukazanie, jak w warunkach globalizacji gospodarki światowej chiński przemysł autobusowy, o którym jeszcze dwie, trzy dekady temu, poza wąskim gronem fachowców, w krajach wysoko rozwiniętych nikt nie słyszał, staje się dziś coraz poważniejszym graczem na arenie międzynarodowej. Do tego graczem dysponującym nowoczesnym zapleczem wytwórczym, nowoczesnymi produktami, znacznymi zasobami finansowymi oraz cechującym się konsekwencją i wytrwałością w działaniu. Dobry tego przykład stanowi korporacja King Long, która powstała zaledwie 20 lat temu, a już należy do trójki największych firm w sektorze na świecie i sprzedaje swe wyroby w ponad 50 państwach na 5 kontynentach. (abstrakt oryginalny)

30, 40 years ago the Chinese bus industry was not known abroad mainly due to the fact that during these days it represented very low level of technical advancement. But within last 20-25 years Chinese makers managed to minimize the imitation lag. Good sample of the company which became the important Chinese player on the world bus market is King Long firm. It was established in 1988 as the first joint venture in the domestic bus and coach industry. In January 1990 it introduced its first self-developed medium duty deluxe tourist coach. In November 2001 the bus number "20 000" rolled off the production line. Only 5 years later the 100000th coach was mounted. Regarding the international market, more than 10% of production is exported now to more than 50 countries located on 5 continents. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Brach I, Chińczycy nadeszli na dobre, "Ciężarówki i Autobusy" 2008, nr 11.
  2. Unruh R., Rewolucja kulturalna, "Ciężarówki i Autobusy" 2008, nr 12.
  3. Lastauto omnibus katalog 2009.
  4. Materiały promocyjne King Long.
  5. www.kinglong.de.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
2080-5977
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu