BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sołoma Andrzej
Tytuł
Kredyt bankowy w strategii firm prowadzonych przez businesswoman
Bank Loan in Strategy of Firms Managed by Businesswoman
Źródło
Współczesne Zarządzanie, 2005, nr 1, s. 34-43, tab., bibliogr. 30 poz.
Słowa kluczowe
Kredyt bankowy, Strategia przedsiębiorstwa, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Kobieta w biznesie
Bank credit, Corporation strategies, Small business, Women in business
Uwagi
summ.
Abstrakt
Podjęto próbę odpowiedzi na pytanie na ile strategia małych i najmniejszych podmiotów gospodarczych, prowadzonych przez kobiety, różni się od strategicznego myślenia mężczyzn, kierujących podobnymi firmami. Jednym z aspektów tej kwestii jest próba rozpoznania różnic między nimi w podejściu do wyznaczania określonej roli kredytom bankowym w zarządzaniu przedsiębiorstwem. W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczących bankowego kredytowania mikro- i małych przedsiębiorstw przeprowadzonych na terenie województwa warmińsko-mazurskiego na początku 2003 r.

The article presents some of the findings from research concerning bank lending to micro and small firms operating in Warmińsko-Mazurskie voivodeship. Businesswomen as owners of firms express similar opinions as men when asked about importance of bank loans. Taking a bank loan is a future liability of company and can be consider as one of the aspect of thoughtful and operational strategy. The results didn't show any significant differences in this strategy between businessmen and businesswomen. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. 1) Astebro T., Bernhardt I., Start-up Financing, Owner Characteristics and Survival, "Journal of Economics & Business" 2003, nr 55.
  2. 2) Azembski A., Być klientem z górnej półki, "Bank" 2003, nr 10.
  3. 3) Badinter E., Ich bin Du. Dir neue Beziehung zwischen Man und Frau oder Die androgyne Revolution, Piper Verlag, München 1987.
  4. 4) Balcerzak-Paradowska B., Graniewska D., Gołaczek B., Głogosz D., Hebda-Czaplicka I. (red.), Kobiety i mężczyźni na rynku pracy. Rzeczywistość lat 1990-1999, IPiSS, Warszawa 2001.
  5. 5) Best R., Zhang H., Alternative Information Source and Information Content of Bank Loans, "Journal of Finance" 1993, nr 48.
  6. 6) Birley S., Female Entrepreneurs: Are They Really Any Different? "Journal of Small Business Management" 1989, nr 1.
  7. 7) Biuletyn Informacyjny, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 2000, nr 25.
  8. 8) Bławat F. (red.), Przetrwanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, Wyd. SPG, Gdańsk 2004.
  9. 9) Boden R.S., Gender and Self-Employment Selection: An Empirical Assessment, "Journal of Socio-Economics" 1996, nr 6.
  10. 10) Boden R.S., Nucci A.R., On the Survival Prospects of Man's and Woman's New Business Venture, "Journal of Business Venturing" 2000, nr 15.
  11. 11) Boone L.E., Kurtz D.L., Contemporary business, The Dryden Press, Chicago 1990.
  12. 12) Dijkstra A.G., Plantega J., Ekonomia i płeć, GWP, Gdańsk 2003.
  13. 13) Dragunowicz M., Herapolitańska I., Sterniak-Kujawa J., Sendek W., Kredytowanie działalności gospodarczej małych przedsiębiorstw (z uwzględnieniem zagadnień majątkowo-małżeńskich), Twiger, Warszawa 2002.
  14. 14) Dukaczewska A., Kobiety interesu, [w:] Titkow A., Domański H. (red.), Co to znaczy być kobietą w Polsce, PAN IFiS, Warszawa 1996.
  15. 15) Fuszara M. (red.), Kobiety w Polsce na przełomie wieków. Nowy kontrakt płci?, ISP, Warszawa 2002.
  16. 16) Gälweiler A., Strategische Unternehmensführung. Frankfurt, New York 1987.
  17. 17) Grunwald S., Sommer Ch., Graue Theorie, "Manager Magazin" 1997, nr 8.
  18. 18) Hinterhuber H.H., Strategische Unternehmungsführung. I Strategisches, Vision, Unternehmungspolitik, Strategie Denken, Unternehmungsführung I, Berlin, New York 1992.
  19. 19) Katzensteiner T., Kreative Wichtigtuer, "Wirtschafts-Woche" 2003, nr 37.
  20. 20) Kiesner F., Konkov A., Zhuplev A., Russian and American Small Business: Motivations and Obstacles, "European Management Journal" 1998, vol. 16, nr 4.
  21. 21) Kuratko R.F., Hodgetts R.M., Entrepreneurship a Contemporary Approach, The Dryden Press, Orlando 1995.
  22. 22) Łuczka T., Kapitał obcy w małym i średnim przedsiębiorstwie. Wybrane aspekty mikro- i makroekonomiczne, WN PWN, Warszawa-Poznań 2001.
  23. 23) Mikołajczyk Z., Zimniewicz K., Zarządzanie małym przedsiębiorstwem, [w:] Piasecki B. (red.), Ekonomika i zarządzanie małą firmą, WN PWN, Warszawa-Łódź 2001.
  24. 24) Naisbitt J., Aburderne P., Megatrends 2000, W. Morrow, New York 1990.
  25. 25) Pierścionek Z., Strategia rozwoju firmy, WN PWN, Warszawa 1996.
  26. 26) Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw, US AID GEMINI, Warszawa 1998.
  27. 27) Rouse C.N., Bankers' Lending Techniques, Financial World Publishing, Canterbury 2002.
  28. 28) The National Woman's Business Council. Second Annual Report to the President and Congress, Government Printing Office, Washington 1990.
  29. 29) Zarządzanie - wzrost udziału kobiet, Grant Thornton - Europejski sondaż, Grant Thornton, Warszawa 2002.
  30. 30) Żarnowska A., Szwarc A. (red.), Kobieta i praca, Wiek XIX i XX. Zbiór studiów, Wyd. DiG, Warszawa 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1643-5494
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu