BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bąk Andrzej (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Metody symulacyjne w badaniach preferencji z wykorzystaniem programu R
Simulation Methods in the Research of Preferences Using R Computer Programme
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Taksonomia (15), 2008, nr 7 (1207), s. 207-214, tab., bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania
Słowa kluczowe
Modele symulacyjne, Badanie preferencji konsumenckich, Pomiar wieloczynnikowy
Simulation models, Consumer preferences research, Conjoint analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule scharakteryzowano dwie grupy zagadnień:
  • pakiety i procedury obliczeniowe dostępne w programie R, które mogą znaleźć zastosowanie w badaniach preferencji za pomocą metod dekompozycyjnych (conjoint analysis),
  • możliwości wykorzystania metod symulacyjnych w analizie danych o preferencjach z wykorzystaniem pakietów i funkcji programu R. (fragment tekstu)


Simulation methods may be used in the research of consumer preferences linked with conjoint analysis. R computer programme does not offers package containing whole conjoint analysis procedure. Nevertheless various packages may be used in the research of consumer preferences and simulation analysis connection with conjoint analysis. The paper presents R packages and procedures which may be used in the research of preferences using conjoint analysis and simulation methods. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bąk A. (2004), Dekompozycyjne metody pomiaru preferencji w badaniach marketingowych, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1013, AE, Wrocław.
  2. Everitt B.S. (2004), An R and S-PLUS Companion to Multivariate Analysis, Springer-Verlag, London.
  3. Everitt B.S., Dunn G. (2001), Applied Multivariate Data Analysis, Arnold, London.
  4. Green P.E., Srinivasan V. (1978), Conjoint Analysis in Consumer Research: Issues and Outlook, „Journal of Consumer Research", 5, September, s. 103-123.
  5. Green P.E., Wind Y. (1975), New Way to Measure Consumers' Judgments, „Harvard Business Review", 53, July-August, s. 107-117.
  6. Orme B. (2002), Analysis of Traditional Conjoint Using Microsoft Excel: An Introductory Example, (URL:) http://www.sawtoothsoftware.com.
  7. Walesiak M., Bąk A. (2000), Conjoint analysis w badaniach marketingowych, AE, Wrocław.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
1505-9332
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu