BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Hundert Marcin (University of Szczecin, Poland)
Tytuł
Advantages and Disadvantages of the Use of Conjoint Analysis in Consumer Preferences Research
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2009, t. 228, s. 347-357, tab., bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Multivariate Statistical Analysis : Statistical Inference, Statistical Models and Applications
Słowa kluczowe
Preferencje konsumenta, Badanie preferencji konsumenckich, Metoda conjoint
Consumer preferences, Consumer preferences research, Conjoint method
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
Niniejszy artykuł ma na celu przybliżenie tematyki związanej z badaniem preferencji przy wykorzystaniu metody conjoint. Metoda ta jest jedną z metod wielowymiarowej analizy statystycznej. Jej istotą jest dekompozycja użyteczności całkowitej na użyteczności cząstkowe przy wykorzystaniu metod ekonometrycznych w celu zbudowania funkcji użyteczności. (abstrakt oryginalny)

The point of the following paper is to outline conjoint analysis, one of the methods of multidimensional statistical analysis. The conjoint analysis is very useful to get knowledge about consumer preferences. The paper contains basic information about methods of collecting variables, building regression functions of utilities and estimators. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aczel A. D. (2000), Statystyka w zarządzaniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  2. Brzeziński J. (1997), Metodologia badań psychologicznych, PWN, Warszawa.
  3. Jajuga K. (1993), Statystyczna analiza -wielowymiarowa, PWN, Warszawa.
  4. Mikroekonomia (1994), red. D. Kopycińska, Naukowa Oficyna Wydawnicza "Hansaроl, Szczecin.
  5. Walesiak M. (1996), Metody analizy danych marketingowych, PWN, Warszawa.
  6. Walesiak M., A. Bąk A. (1996), Realizacja badań marketingowych metodą conjoint analysis z wykorzystaniem pakietu statystycznego SPSS for Windows, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  7. Zaborski A. (2001), Skalowanie wielowymiarowe w badaniach marketingowych, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu