BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chodak Grzegorz (Politechnika Wrocławska)
Tytuł
Internet jako dodatkowy kanał dystrybucji : efekt synergii czy kanibalizm?
Internet as Additional Distribution Channel : the Synergy or the Cannibalism Effect?
Źródło
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2010, nr 9, s. 8-15, tab.
Słowa kluczowe
Internet, Handel elektroniczny, Sprzedaż internetowa, Dystrybucja towarów, Kanały dystrybucji
Internet, e-commerce, Internet sale, Commodity distribution, Distribution channels
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule omówiono problematykę wykorzystania Internetu jako dodatkowego kanału dystrybucji. W pierwszej kolejności przedstawiono zalety, które podzielono na rzeczywiste oraz pozorne i niejednoznaczne. W kolejnej części omówiono zagrożenia i wady wykorzystania Internetu jako dodatkowego kanału dystrybucji. Omówiono również inne istotne zagadnienia dotyczące m.in. wyboru szerokości oferty. W ostatniej części artykułu przedstawiono wyniki badań sklepów internetowych, dotyczące wykorzystania Internetu jako dodatkowego kanału dystrybucji. (abstrakt oryginalny)

In this article main advantages and disadvantages of internet distribution as additional channel were analysed. The pros were divided into real, illusory and ambiguous factors. Then threats and disadvantages were shown. The important issues concerning additional internet channel were also described . The last part of the article contains presentation of the survey conducted in 616 Polish internet shops. The investigation concerns multi-channel distribution.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. T. Adelaar, Y. Lai, Ch. Steinfield, Integrating Brick and Mortar Locations with E-Commerce: Understanding Synergy Opportunities, Proceedings of the 35th Annual Hawaii International Conference on System Sciences, Big, Island 2002.
  2. G. Chodak, Problem długiego ogona. Propozycja modelu e-sklepu, w: Modelowanie symulacyjne systemów społecznych i gospodarczych I, pod red. A. Balcerak i W. Kwaśnickiego. Politechnika Wrocławska, Wrocław 2007.
  3. G. Chodak, Ł. Latus, E. Prałat, Gospodarka magazynowa, prognozowanie popytu i wysyłka w sklepach internetowych - wyniki badań, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 2010. nr 4.
  4. B. Deleersnyder, I. Geyskens, K. Gielens, M.G. Dekimpe, How Cannibalistic Is the Internet Channel? A Study of the Newspaper Industry in the United Kingdom and the Netherlands", "Research in Marketing" 2002, Vol. 19, http://www.smeal.psu.edu/cdt/ebrcpubs/res_papers/2001_13.pdf
  5. W. Delfmann, S. Albers, M. Gehring, The Impact of Electronic Commerce on Logistics Service Providers, "International Journal of Physical Distribution & Logistics Management" 2002, Vol. 32, No. 3.
  6. E-commerce in Eastern Europe, Raport eMarketer, Verdict Research za: www.emf-group.eu; http://www.emf-group.eu/dokumenty/prezentacje/Empik_Merlin_polaczenie.pdf (pobrano 19.07.2010 r.).
  7. I. Geyskens, K. Gielens, M.G. Dekimpe, The Market Valuation of Internet Channel Additions, "Journal of Marketing" 2002, April.
  8. P. Jarosz, G. Chodak, M. Smaga, A. Kwaśniewski, E-handel Polska 2009: badanie polskich sklepów internetowych i konsumentów, Dotcom River, Wrocław 2009.
  9. Mały Rocznik Statystyczny Polski, GUS, Warszawa 2010, http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_oz_maly_rocznik_statystycz-ny_2010.pdf (pobrano 19.07.2010 r.)
  10. Raport E-commerce 2010, Internet Standard, http://www. internetstandard.pl/whitepapers/1416/Raport.Internet.2klO.html (pobrano 19.07.2010г.).
  11. J. Reynolds. Logistics (ind Fulfillment for E-business, CMP Books. New York 2001.
  12. P. Underhill, Dlaczego kupujemy, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2001.
  13. http://100najbogatszych.wprost.pl/obiekt/id. 1803/ide,19/idk,0/edycja-2008-Piotr-i-Pawel-Wosiowie.html (pobrano 19.07.2010 r.)
  14. http://www.internetstandard.pl/news/116567/Alma.otworzy.wla-sny.sklep.online.html (pobrano 20.07.2010 r.)
  15. http://www.komputronik.com/pl/firma/historia
  16. http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/siec-pio-tr-i-pawel-uruchamia-e-sklep-w-trojmieście,28976.html (pobrano 20.07.2010г.)
  17. http://pl.wikipedia.org/wiki/Vobis
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-2037
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu