BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzesiak Eliza (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Grzesiak Agata (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Zintegrowany system zarządzania w organizacji według norm ISO
Integrated Management System in an Organization Accordig to ISO Norms
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Nauki o Zarządzaniu (3), 2010, nr 114, s. 33-42, rys., bibliogr. 8 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Zarządzanie w praktyce
Słowa kluczowe
Normy ISO, Zintegrowane systemy zarządzania, Zarządzanie jakością, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Wdrażanie systemu ISO
ISO International Standards, Integrated Management System, Quality management, Enterprise management, Implementation of ISO quality system
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Zintegrowany system zarządzania pozwala jednocześnie zarządzać jakością, bezpieczeństwem i higieną pracy, realizować zarządzanie środowiskowe, względnie zarządzanie w dziedzinie odpowiedzialności społecznej lub innymi aspektami. Proces integracji jest trudny i wymaga woli zmian, determinacji oraz znacznego wysiłku od pracowników przedsiębiorstwa. Obecnie zintegrowany system zarządzania to przyszłość, ponieważ oddzielne opracowywanie, wdrażanie oraz doskonalenie poszczególnych systemów zarządzania osobno dostarcza przedsiębiorstwu dodatkowej pracy, zaangażowania, co tym samym generuje dodatkowe koszty.(abstrakt oryginalny)

An integrated management system (IMS) requires combining all the internal business management practices into one system. With an integrated system, your organization becomes a unified whole, with each function aligned behind a single goal: improving the performance of the entire organization. An integrated management system allows a management team to create one structure that can help to effectively and efficiently deliver an organization’s objectives. From managing employees’ needs, to monitoring competitors’ activities, from encouraging, best practice to minimizing risks and maximizing resources, an integrated approach can help an organization achieve their objectives.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Białowąs P., Efektywne wdrażanie Zintegrowanych Systemów Zarządzania, "Problemy Jakości", sierpień 2006.
  2. Godula T., Praktyczne podejście do integracji systemów zarządzania, "Problemy Jakości", marzec 2009.
  3. Karaszewski R., Zarządzanie jakością: koncepcje, metody i narzędzia stosowane przez liderów światowego biznesu, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2005.
  4. Karpiel Ł., Koszty i korzyści integrowania systemów zarządzania jakością w przedsiębiorstwie,Materiały III konferencji naukowej z cyklu "Jakość wyrobów w gospodarce rynkowej", AE, Kraków 2002.
  5. Ketner A., Przybylak D., O próbie integracji systemów zarządzania w ABB Elta Sp. z o.o., "Problemy Jakości" 1999 nr 3.
  6. Matuszak-Flejszman A., Zintegrowane systemy zarządzania, "Problemy Jakości" 1999 nr 4
  7. Urbaniak M., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Difm, Warszawa 2004.
  8. Wągrodzka A., Problem wdrażania systemów ISO w urzędach administracji samorządowej, "Problemy Jakości", marzec 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
2080-6000
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu