BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Piwoni-Krzeszowska Estera (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Łakoma Agnieszka (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Uwarunkowania zarządzania przedsiębiorstwem globalnym na przykładzie koncernu Delaval
Conditions of Global Enterprise's Management on the Example of Delaval Concern
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Nauki o Zarządzaniu (3), 2010, nr 114, s. 110-120, rys., tab., bibliogr. 9 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Zarządzanie w praktyce
Słowa kluczowe
Globalizacja, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Przedsiębiorstwo globalne
Globalization, Enterprise management, Global company
Uwagi
streszcz., summ.
Firma/Organizacja
DeLaval
Abstrakt
Zarządzanie przedsiębiorstwami globalnymi jest determinowane licznymi uwarunkowaniami wewnętrznymi i zewnętrznymi, które są specyficzne dla poszczególnych rynków. W konsekwencji tejże sytuacji zarządzanie zakładami zależnymi w różnych państwach kształtuje się w odmienny sposób, co stwarza dodatkowe problemy koordynacji działalności i kompatybilności podejmowanych rozwiązań w zakresie zarządzania firmą międzynarodową.(abstrakt oryginalny)

The management of global enterprises is determined by a lot of internal and external conditions specific for particular markets. Consequently, the management of dependent companies is different countries is created in a different way what makes additional difficulties in the activity coordination and the compatibility of solutions concerning international enterprise management.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Flejterski S., Wahl P., Ekonomia globalna, synteza, Difin, Warszawa 2003.
  2. Gableta M. (red.), Potencjał pracy w przedsiębiorstwie. Kształtowanie i wykorzystanie, AE, Wrocław 1998.
  3. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner&Ska, Warszawa 1994.
  4. Lovelock C, Yip G., Developing global strategies for services business, "California Management Review", Winter 1996, vol. 38.
  5. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2003.
  6. Romanowska M., Trwałe tendencje w zarządzaniu, "Organizacja i Kierowanie" 2007 nr 1.
  7. Stabryla A., Formuła globalizacji w planowaniu strategicznym, [w:] Potencjał restrukturyzacji w warunkach globalizacji i nowej gospodarki, red. R. Borowiecki, A. Jaki, Wydawnictwo Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków 2007.
  8. Stonehouse G., Hamill J., Campbell D., Purdie T., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Wydawnictwo FELBERG SJA, Warszawa 2001.
  9. www.delaval.com.pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
2080-6000
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu