- Autor
- Piwoni-Krzeszowska Estera (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Łakoma Agnieszka (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Tytuł
- Uwarunkowania zarządzania przedsiębiorstwem globalnym na przykładzie koncernu Delaval
Conditions of Global Enterprise's Management on the Example of Delaval Concern - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Nauki o Zarządzaniu (3), 2010, nr 114, s. 110-120, rys., tab., bibliogr. 9 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Zarządzanie w praktyce
- Słowa kluczowe
- Globalizacja, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Przedsiębiorstwo globalne
Globalization, Enterprise management, Global company - Uwagi
- streszcz., summ.
- Firma/Organizacja
- DeLaval
- Abstrakt
- Zarządzanie przedsiębiorstwami globalnymi jest determinowane licznymi uwarunkowaniami wewnętrznymi i zewnętrznymi, które są specyficzne dla poszczególnych rynków. W konsekwencji tejże sytuacji zarządzanie zakładami zależnymi w różnych państwach kształtuje się w odmienny sposób, co stwarza dodatkowe problemy koordynacji działalności i kompatybilności podejmowanych rozwiązań w zakresie zarządzania firmą międzynarodową.(abstrakt oryginalny)
The management of global enterprises is determined by a lot of internal and external conditions specific for particular markets. Consequently, the management of dependent companies is different countries is created in a different way what makes additional difficulties in the activity coordination and the compatibility of solutions concerning international enterprise management.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Flejterski S., Wahl P., Ekonomia globalna, synteza, Difin, Warszawa 2003.
- Gableta M. (red.), Potencjał pracy w przedsiębiorstwie. Kształtowanie i wykorzystanie, AE, Wrocław 1998.
- Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner&Ska, Warszawa 1994.
- Lovelock C, Yip G., Developing global strategies for services business, "California Management Review", Winter 1996, vol. 38.
- Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2003.
- Romanowska M., Trwałe tendencje w zarządzaniu, "Organizacja i Kierowanie" 2007 nr 1.
- Stabryla A., Formuła globalizacji w planowaniu strategicznym, [w:] Potencjał restrukturyzacji w warunkach globalizacji i nowej gospodarki, red. R. Borowiecki, A. Jaki, Wydawnictwo Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków 2007.
- Stonehouse G., Hamill J., Campbell D., Purdie T., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Wydawnictwo FELBERG SJA, Warszawa 2001.
- www.delaval.com.pl
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
2080-6000 - Język
- pol