BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Romanowska Maria (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Przełomy strategiczne w przedsiębiorstwie
Corporate Strategic Breakthroughs
Źródło
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2010, z. 98, s. 7-15, rys., bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Strategia zarządzania, Przedsiębiorstwo, Strategia przedsiębiorstwa
Management strategy, Enterprises, Corporation strategies
Uwagi
summ.
Abstrakt
W niniejszym artykule skupiono się na sposobach reagowania przedsiębiorstwa na zmiany o dużej skali nieciągłości i silnym wpływie na organizację, posługując się pojęciem przełomu strategicznego , rozumianego jako jedna ze strategii zarządzania niepewnością, a także określić główne czynniki w otoczeniu przedsiębiorstwa powodujące turbulencje. (fragment tekstu)

The article focuses on the ways companies react to changes of large scale of discontinuity and strong impact on the organisation. The adequate corporate reaction is strategic breakthrough understood as the company reaction to discontinuous changes characterised by: • broad (complex) scope of changes, • large amplitude of changes, • abrupt time distribution of changes, • high speed of changes. The major causes of turbulence in the environment are world economic crises and abrupt technological changes. Both well-known scientists' concepts and the behaviour of companies in the turbulent environment confirm the need for breakthrough decisions in discontinuity periods. The lack of management reaction, adequate to the nature of external threats is the most frequent reason for a corporate crisis.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ansoff H. L, Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985.
  2. Banaszyk E, Cyfert Sz., Strategiczna odnowa przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2007.
  3. De Wit В., Meyer R., Synteza strategii. Tworzenie przewagi konkurencyjnej przez analizowanie paradoksów, PWE, Warszawa 2007.
  4. Drucker P E, Zarządzanie XXI wieku, Muza S.A., Warszawa 2000.
  5. Kotler Ph., Caslione J. A., Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji, MT Biznes, Warszawa 2009.
  6. Nizard G., Metamorfozy przedsiębiorstwa. Zarządzanie w zmiennym otoczeniu organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  7. Beinhocker E., Dāvis L, Mendonca L., 10 trendów, które trzeba obserwować, "Harvard Business Review Polska", grudzień 2009 r.-styczeń 2010 r.
  8. Hagel J. III, Brown J. S., Davison L., Strategie kształtujące w świecie ciągłych zawirowań, "Harvard Business Review Polska", grudzień 2009 r.-styczeń 2010 r.
  9. Mały garaż na uboczu korporacji, "Harvard Business Review Polska", grudzień 2009 r.-styczeń 2010 r.
  10. Management and Cash, "The Economist", 20 listopada 2008 r.
  11. Raman A. E, Nowe pogranicza wzrostu, "Harvard Business Review Polska", grudzień 2009 r.-styczeń 2010 r.
  12. Romanowska M., Strategie przedsiębiorstw w okresie kryzysu gospodarczego, "Prace Naukowe WWSPiZ", seria "Zarządzanie", Wałbrzych 2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1234-8872
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu