BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Przybycień Mariusz (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, doktorant; Centrum Prawa Bankowego i Informacji Sp. z o.o.; Gremax Sp. z o.o.)
Tytuł
Rekrutacja ankieterów i koordynatorów badań
Recruitment of Research Interviewers and Coordinators
Źródło
Nauka i Gospodarka, 2011, nr 1 (8), s. 21-27, bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Dobór pracowników, Rekrutacja pracowników, Postawy pracowników, Systemy motywacyjne, Badania marketingowe
Employees' recruitment, Employee recruitment, Employee conducts, Motivating systems, Marketing research
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Zasadniczym celem opracowania jest zwrócenie uwagi na elementy związane z metodologią procesu rekrutacji ankieterów jak też koordynatorów badań marketingowych. Prawidłowo przeprowadzona selekcja w istotny sposób wpływa na rzetelny wynik badań marketingowych realizowanych przez instytuty badawcze. Położenie nacisku na odpowiednie kompetencje w czasie rekrutacji, zgodność zawartych informacji w CV kandydata z profilem stanowiska pracy a także odpowiedni system motywacji na tak rotującym stanowisku jakim jest ankieter wydatnie przyczynia się do obniżenia kosztów rekrutacji i powstawaniu błędów w czasie rzeczywistej pracy w terenie. Artykuł wskazuje metodykę przeprowadzania wywiadów rekrutacyjnych oraz popełniane błędy, jakie elementy wpływają na proces decyzyjny o zatrudnieniu kandydata jak stworzyć adekwatny do stanowiska system premiowania. (abstrakt oryginalny)

The main objective of this paper is to draw attention to elements related to the methodology of recruiting interviewers as well as marketing research coordinators. A properly conducted selection significantly affects the outcome of a reliable market research performed by research institutes. The emphasis on competence at the time of recruitment, compliance information contained in the candidate's CV with the job profile and adequate system of incentives for such a rotating post that is significantly interviewer contributes to a reduction in recruitment costs and errors that can occur during the actual fieldwork. The article suggests the methodology of recruiting and interviewing mistakes which key decision - making process about how to create an employment candidate's relevant to the position of the bonus system. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  2. Kluzek I., Specjalista HR, Wydawnictwo CH. Beck, Warszawa 2008.
  3. Sztabiński P., Fieldwork jest sztuką, Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2080-1092
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu