- Autor
- Skowronek Iwona (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, doktorantka)
- Tytuł
- Budowa wizerunku w marketingu doświadczeń
Building the Image in Marketing Experience - Źródło
- Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 2010, nr 3, s. 69-75, rys., bibliogr. 26 poz.
- Słowa kluczowe
- Wizerunek przedsiębiorstwa, Public relations, Marketing przedsiębiorstwa, Satysfakcja klienta, Zarządzanie doświadczeniem klienta
Company image, Public relations, Enterprise marketing, Customer satisfaction, Customer Experience Management (CEM) - Uwagi
- streszcz., summ., rez.
- Abstrakt
- Koncepcja marketingu doświadczeń wciąż ma słabą podbudowę empiryczną. Tymczasem wiedza na temat procesu tworzenia postaw klientów oraz możliwości oddziaływania ich na opinie o przedsiębiorstwie, wydaje się niezbędna z punktu widzenia efektywności działań wizerunkowych. W artykule zostały omówione podstawowe zasady i problemy związane z wykorzystaniem marketingu doświadczeń i strategią budowy emocjonalnej satysfakcji klienta. (abstrakt oryginalny)
The concept of marketing experience still has a weak empirical basis. Meanwhile, the knowledge concerning the creation of customer attitudes and their possible impact on a company’s opinions, seesms to be necessary for the effectiveness of image building. The article discusses the basic principles and problems associated with the use of marketing experience, and a strategy of building the costumer’s emotional satisfaction. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- 1) Balmer J.M.T., Gray E.R., Corporate identity and corporate communications: creating a competitive advantage, „Industrial and Commercial Training", Vol. 32, No. 7, 2000, pp. 256-261.
- 2) Damasio A., Błąd Kartezjusza, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2002.
- 3) Daszkowska M., Usługi. Produkcja, rynek, marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
- 4) Falkowski A., Praktyczna psychologia poznawcza: marketing i reklama, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002.
- 5) Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2001.
- 6) Goodman J.A., Strategic Customer Service: Managing the Customer Experience to Increase Positive Word of Mouth, Build Loyalty and Maximize Profits, AM ACOM, New York 2009.
- 7) Gotsi M., Wilson A.M., Corporate reputation: seeking a definition, "Corporate Communications: An International Journal", Vol. 6, No. 1,2001, pp. 24-30.
- 8) Grönroos Ch., Service Management and Marketing, Third Edition, John Wiley & Sons, Ltd., Chichester 2007.
- 9) Grudzewski W.M., Hejduk I.K. (red.), W poszukiwaniu nowych paradygmatów zarządzania, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2008.
- 10) Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
- 11) Kennedy S.H., Nurturing corporate image, "European Journal of Marketing", Vol. 11, No. 3, 1977, pp. 120-64.
- 12) Lindstrom M., Brand Sense, Free Press, New York 2005.
- 13) Maison D., Utajone postawy konsumenckie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
- 14) Martineau P., The personality of the retail store, Harvard Business School Press, January/February, 1958, pp. 47-55.
- 15) Ohme R.K., Nieuświadomiony afekt, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.
- 16) Shaw C., Revolutionize Your Customer Experience, Palgrave Macmillan, New York 2005.
- 17) Shaw C., The DNA of Customer Experience, Palgrave Macmillan, New York 2007.
- 18) Słysz A., Kaczmarek Ł. (red.), Bliżej umysłu. Preferencje poznawcze, percepcja, myślenie, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2007.
- 19) Smilansky S., Experiential Marketing: A practical guide to interactive brand experiences, Kogan Page, London and Philadelphia 2009.
- 10) Smith S., Wheeler J., Managing the Customer Experience: Turning Customers Into Advocates, Financial Times/Prentice Hall, London 2002.
- 21) Tontini G., Silveira A., Identification of satisfaction attributes using competitive analysis of the improvement gap, "International Journal of Operations & Production Management", Vol. 27, No. 5, 2007, pp. 482-500.
- 12) Zajonc R.B., Uczucia a myślenie: nie trzeba się domyślać, by wiedzieć, co się woli, „Przegląd Psychologiczny" 1/1985, s. 27-72.
- 23) Zaltman G., Jak myślę klienci, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2008.
- 24) Zaltman G., Marketing Metaphoria: What Deep Metaphors Reveal About the Minds of Consumers, Harvard Business School Press, Boston 2008.
- 25) http://www.ixma.org/manifesto.htm
- 26) http://www.lippincott.com/insights/glossary
- Cytowane przez
- ISSN
- 1896-656X
- Język
- pol