BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gryko-Nikitin Anna (Politechnika Białostocka)
Tytuł
Budowa przewagi konkurencyjnej w sektorze TSL z wykorzystaniem strategii masowej indywidualizacji
Building of Competitive Advantage in the Transport - Spedition - Logistics Sector Using Mass Customization
Źródło
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2010, nr 12, s. 46-51, rys.
Słowa kluczowe
Strategia masowej indywidualizacji, Masowa indywidualizacja, Strategia obsługi klienta, Strategia przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna, Rynek usług, Transport, Logistyka, Spedycja, Przedsiębiorstwo kurierskie
Mass customization strategy, Mass customization, Customer service strategy, Corporation strategies, Competitive advantage, Services market, Transport, Logistics, Freight forwarding, Courier services company
Uwagi
summ.
Abstrakt
Rynek usług TSL (transport - spedycja – logistyka) rozwija się intensywnie. Duża konkurencja, wyraźny podział na segmenty oraz dominacja polityki outsourcingowej zmusiły firmy TSL do podjęcia walki o klienta. W tej walce cena stała się kluczowym instrumentem. Podkreślono iż przewagę konkurencyjną można uzyskać tylko za pomocą właściwej strategii działania. W opinii autora, budowę przewagi konkurencyjnej może być wspomagane przez strategię masowego dostosowywania.

For a few years the transport – spedition – logistics (TSL) market has been expanding. Bigger competition and dominance of outsourcing policies forced TSL companies to join the struggle for the client. In this struggle the price became a key instrument. Competitive advantage can be gained only by using the correct strategy of action. In the opinion of the author, the building of competitive advantage can be helped by the strategy of mass customization. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. E. Jabłońska, Strategia masowej indywidualizacji. Część 2, "Problemy Jakości" 2004, nr 4, s. 32-36.
  2. M. Kasperek. J. Szołtysek, Projekty logistyczne w outsourcingu usług logistycznych - cz. l, "Logistyka" 2008. nr 6.
  3. Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Felberg SJA, Warszawa 1999, s. 428.
  4. R. Krajewska, Z. Łukasik, Ocena atrakcyjności sektora usług TSL w Polsce, "Logistyka" 2010, nr 2, s. 172.
  5. R. Krishnapillai, A. Zeid, Mapping Product Design Specification for Mass Customization, "Journal of Intelligent Manufacturing" 2006, Vol. 17. No. 1, s 30.
  6. A. Payne, Marketing usług, PWE, Warszawa 1996.
  7. A. Pomykalski, Nowoczesne strategie marketingowe, Grupa Wydawnicza INFOR, Warszawa 2001, s. 107.
  8. S. Ślubowski, Raport na temat sektora transportu i logistyki, ING Bank Śląski SA. 2007, s. 44.
  9. S. Xia, L. Wang, Customer Requirements Mapping Method Based on Association Rule Mining for Mass Customization, "Journal of Shanghai Jiaotong University (Science)" 2008, Vol. 13, s. 294.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-2037
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu