BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Baruk Agnieszka Izabela (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie)
Tytuł
Etyka producentów żywności a ich postrzeganie przez nabywców finalnych
Ethics of Food Producers and Their Perceiving by Customers
Źródło
Marketing i Rynek, 2010, nr 12, s. 27-33, tab.
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Etyka biznesu, Rynek żywności, Badanie opinii, Badania ankietowe
Corporate Social Responsibility (CSR), Business ethics, Food market, Opinion research, Questionnaire survey
Uwagi
summ.
Abstrakt
Podstawowym celem tego artykułu było zidentyfikowanie opinii nabywców finalnych na temat przestrzegania zasad etyki przez producentów żywności (z uwzględnieniem opinii dotyczących polskich i zagranicznych wytwórców) oraz określenie wpływu stosowanych przez nich nieetycznych działań marketingowych na ich postrzeganie przez odbiorców. Dążąc do realizacji tego celu, przeprowadzono pierwotne badania ankietowe, którymi objęto 500 respondentów z terenu województwa lubelskiego. (fragment tekstu)

In the article the problem of non ethical activities of food producers and the influence of these activities on mentioned firms' image was presented. On the base of the field empirical researches the respondents' opinions about different non ethical activities of food producers were described. The special attention was paid to opinions about consequences for dishonest producers in the form of punishments. The comparison of image of Polish and foreign food producers was made too. It showed that Polish firms were perceived in worse light than their foreign competitors. At the end the respondents’ reactions on non ethical activities of producers were presented. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A. Baruk, Jak skutecznie oddziaływać na odbiorców? Wybrane formy sprzedaży i wywierania wpływu na nabywców, Dom Organizatora, Toruń 2006.
  2. A. Biernacik, Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa, http://mfiles.pl/pl/index.php/Odpowiedzialno%C5%9B%C4%87_spo%C5%82eczna_przedsi%C4%99biorstwa, odczyt 16.07.2010.
  3. L. Jakubów, Społeczne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw, Wyd. AE we Wrocławiu, 2000, s. 65.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu