BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Prystupa Kaja (Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie)
Tytuł
Strategia niszy rynkowej na przykładzie firmy farmaceutycznej Strides Arcolab
The Market Niche Strategy Based on the Example of the Pharmaceutical Company Strides Arcolab
Źródło
Master of Business Administration, 2010, vol. 18, nr 4, s. 49-56, bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Strategia niszy rynkowej, Nisza rynkowa, Przedsiębiorstwo farmaceutyczne
Niche market strategy, Market niche, Pharmaceutical company
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
W artykule przedstawiono, na tle teorii niszy, przypadek firmy Strides Arcolab, indyjskiego producenta leków generycznych. Problematyka strategii niszowej cieszy się coraz większym zainteresowaniem zarówno wśród teoretyków, jak i praktyków. Dla pierwszych jest to teren jeszcze wyczerpująco niezbadany. Dla drugich - możliwość ochrony swoich firm przed gigantami branżowymi. (abstrakt oryginalny)

The article confronts the theoretical aspects of the niche strategy with the case of Strides Arcolab, the Indian generic drug producer. Both scientists and practitioners have drawn greater attention to the matter. For scientists it is a field still not fully explored. For practitioners it is perceived as a possibility to protect their companies form industry giants. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bakthavathasalam, G. (2002) Generic Drugs: Cost effective alternate to branded drugs. Health Administrator, Vol. 19(1), s. 16-19.
  2. Cockburn, I.M. (2004) Changing structure of the Pharmaceutical Industry. Health Affairs, Vol. 23(1).
  3. DaglicJ., Leeuw, M. (1994) Niche Marketing Revisited: Concepts, Applications and Some European Cases. European Journal of Marketing, Vol. 28(4).
  4. Kotler, Ph. (1994) Marketing. Warszawa: Gebethner i S-ka.
  5. Kroger, F., Vizjak, A., Kwiakowski A, (2007) Sukces w niszach rynkowych. Warszawa: Studio Emka.
  6. Making Tomorrow Future Perfect. Strides Arcolab Annual Report 2007 (2008) Bangalore: Strides Arcolab.
  7. Obłój, K. (2001) Strategia organizacji. Warszawa: PWE.
  8. Pavitt, K. (1990) What We Know about the Strategic Management of Technology California. Management Review, Vol. 5.
  9. Porter, M. (1992) Strategia konkurencji. Metody i analizy sektorów i konkurentów. Warszawa: PWE.
  10. Reiffen, D., Ward, M.R. (2005) Branded generics as a strategy to limit cannibalization of pharmaceutical markets. Arlington: University of Texas.
  11. Simon, H. (1999) Tajemniczy mistrzowie. Studia przypadków. Warszawa: WN PWN.
  12. Thompson, A., Strickland A.J. (1996) Strategic Magangement Concepts&Cases. Chicago: Richard Irwin Publications.
  13. The pharma market will exceed $820 billion, http://www.ptemag.com/pharmtecheurope/erticle/articleDetail.jasp?id=57632&sk=17e.htlm (02.02.2009).
  14. Rosen, M. Though pharma growth slides, blockbusters reach new record, dokument elektroniczny, http://wistechnology.com/articles/1885/ (03.03.2009).
  15. A slightly healthier forecast for global pharmaceutical sales in 2010. http://www.dailyfinance.com/story/investing/a-slightly-healthier-forecast-for-global-pharmaceutical-sales-iu/19189362/(15.06.2010).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-0328
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu