- Autor
- Cira Katarzyna (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych)
- Tytuł
- Strategie przedsiębiorstw medialnych w świetle teorii fragmentaryzacji i rekompozycji
- Źródło
- Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2010, nr 13, s. 131-135, bibliogr. 4 poz.
- Słowa kluczowe
- Media, Strategia rozwoju, Strategia rynkowa
Media, Development strategy, Market strategy - Abstrakt
- W artykule przedstawiono przegląd strategii przedsiębiorstw medialnych w kontekście teorii fragmentaryzacji. Omówiono takie strategie jak np.: kompaktyzację na rynku prasowym, digitalizację i regionalizację na rynku prasy drukowanej oraz strategię „formatowania” programu na rynku audiowizualnym. Na koniec opisano strategię multimedialną, która jest szansą na odrodzenie tradycyjnych mediów.
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Cira K., Tabloidyzacja (kompaktyzacja) - szansa czy zagrożenie dla europejskiego rynku prasy codziennej? [w:] Współczesne procesy fragmentaryzacji rekompozycji, red. A. Surdej, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2007.
- Cira K., Zagraniczne koncerny prasowe na polskim rynku dzienników regionalnych, "Zeszyty Prasoznawcze" 2000, nr 1-2.
- Hołyński M., Nowe technologie w mediach, [w:] Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer, E. Chudziński, Universitas, Kraków 2008.
- Mrozowski M., Media masowe - władza, rozrywka i biznes, OW ASPRA-JR, Warszawa 2001.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-6205
- Język
- pol