BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cira Katarzyna (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych)
Tytuł
Strategie przedsiębiorstw medialnych w świetle teorii fragmentaryzacji i rekompozycji
Źródło
Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2010, nr 13, s. 131-135, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Media, Strategia rozwoju, Strategia rynkowa
Media, Development strategy, Market strategy
Abstrakt
W artykule przedstawiono przegląd strategii przedsiębiorstw medialnych w kontekście teorii fragmentaryzacji. Omówiono takie strategie jak np.: kompaktyzację na rynku prasowym, digitalizację i regionalizację na rynku prasy drukowanej oraz strategię „formatowania” programu na rynku audiowizualnym. Na koniec opisano strategię multimedialną, która jest szansą na odrodzenie tradycyjnych mediów.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cira K., Tabloidyzacja (kompaktyzacja) - szansa czy zagrożenie dla europejskiego rynku prasy codziennej? [w:] Współczesne procesy fragmentaryzacji rekompozycji, red. A. Surdej, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2007.
  2. Cira K., Zagraniczne koncerny prasowe na polskim rynku dzienników regionalnych, "Zeszyty Prasoznawcze" 2000, nr 1-2.
  3. Hołyński M., Nowe technologie w mediach, [w:] Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer, E. Chudziński, Universitas, Kraków 2008.
  4. Mrozowski M., Media masowe - władza, rozrywka i biznes, OW ASPRA-JR, Warszawa 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-6205
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu