BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wojnicki Stanisław
Tytuł
Kto pyta nie błądzi, czyli pytania jako narzędzie pracy menedżera
He Who Asks, Strays Not or Questions as a Manager's Tool
Źródło
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 2011, nr 1, s. 31-43, rys., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie zasobami ludzkimi, Komunikowanie w przedsiębiorstwie, Motywacje, Efektywne komunikowanie
Human Resources Management (HRM), Communication in organisation, Motivation, Effective communication
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł omawia rolę pytań jako kluczowego narzędzia w sprawnym zarządzaniu ludźmi, zwiększającego efektywność komunikowania menedżera z pracownikami; na przykładach z autentycznych interakcji autor analizuje poszczególne warstwy przekazu językowego i ich wpływ na postawę rozmówcy oraz potencjalne długofalowe konsekwencje dla współpracy w miejscu pracy. (abstrakt oryginalny)

The paper describes the role of questions as critical tools in the efficient management of people by increasing the effectiveness of communications between the manager and employees. The author provides examples of actual interaction and analyzes the individual layers of language-based messages as well as their impact on the stance of the listener and potential long—term consequences for collaboration in the workplace. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Aaron A.L. (1993), Clearing away the fog: The arts of "unassuming" and asking questions, Transactions of AACE International.
  2. Barnett J. (1998), Sensitive questions and response effects: an evaluation, "Journal of Managerial Psychology", vol. 13, nr 1/2.
  3. Barton A.H. (1958), Asking the embarrassing question, "Public Opinion Quarterly", nr 2.
  4. Cooper I. (2007), Jak pytać by uzyskać to, czego chcesz, JK, Łódź.
  5. O'Neill M.B. (2005), Coaching dla kadry menedżerskiej, Rebis, Poznań.
  6. Thorpe S., Clifford J. (2007), Podręcznik coaching, Rebis, Poznań.
  7. Townsend J. (1986), Making People Talk: From Empathy to Inquisition, "Journal of European Industrial Training", vol. 10, nr 8.
  8. Vinten G. (1995), The art of asking threatening questions, "Management Decision" vol. 33, nr 7.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-0874
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu