BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Baruk Agnieszka (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie)
Tytuł
Etyka producentów żywności a postrzeganie artykułów spożywczych na rynku
Food Producers Ethics and the Image of Foods on the Market
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2011, nr 1, s. 25-31, tabl., rys.
Słowa kluczowe
Etyka biznesu, Artykuły spożywcze, Nieuczciwa reklama, Badania ankietowe
Business ethics, Foodstuffs, Unfair advertising, Questionnaire survey
Uwagi
summ., rez.
Abstrakt
Celem artykułu jest identyfikacja nieetycznych działań producentów artykułów spożywczych i ich marketingowych atrybutów oraz ustalenie, które z tych atrybutów wg nabywców najbardziej wpływają na negatywne postrzeganie tych artykułów, a które mają relatywnie mniejsze znaczenie w kontekście wizerunku konkretnego produktu lub całej oferty produktowej. Autorka skupia się na trzech aspektach nieetycznego działania producentów żywności: działaniach związanych z artykułami spożywczymi, działaniach związanych z opakowaniem produktu spożywczego oraz działaniach związanych z reklamą tych artykułów.

In her article, the author presents the subject matters of food producers' ethics as a factor affecting perception by purchasers of those products and the very producer. Based on the results of primary empirical studies, she discusses the impact on the image of food products of unethical actions of producers, dividing them into the three groups: the actions related to the very product, actions connected with its packaging and actions related to advertising thereof. In each of the specified groups of actions, there are described, which actions - in the respondents' opinion - mostly determine the negative image of the food product, and which are, in this context, of the least importance. Additionally, the author compares their role in shaping the image of its producer. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. A. Baruk, Jasne i ciemne strony wpływu kryzysu światowego na relacje interpersonalne w przedsiębiorstwie, TNOiK Dom Organizatora, Toruń 2009.
  2. A. Baruk, Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu