BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rudzewicz Adam (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
Tytuł
Zapach jako skuteczne i nowoczesne narzędzie marketingu
Aroma as an Efficient and Up-To-Date Marketing Tool
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2010, nr 3, s. 42-48, tabl.
Słowa kluczowe
Marketing, Praktyka marketingu, Efektywność marketingu, Poznanie zmysłowe, Marketing zapachowy
Marketing, Marketing practice, Marketing efficiency, Sensory perception, Aromamarketing
Uwagi
summ., rez.
Abstrakt
Na podstawie przeprowadzonych badań można stwierdzić, że na decyzje zakupowe klientów mają wpływ różne czynniki. Największa grupa respondentów jest zdania, że największe znaczenie ma fachowa obsługa, a na drugim miejscu znajduje się przyjemny zapach. Zapach jest doskonałym uzupełnieniem działań marketingowych firmy. Dzięki niemu można szybko wywołać emocje u klienta, często bez udziału jego świadomości. Jest to na tyle istotne, gdyż - jak wynika z szacunków specjalistów - nawet do 75% decyzji zakupu jest podejmowanych pod wpływem emocji. Firmy, które stosują aromamarketing w swoich placówkach, są odbierane jako bardziej prestiżowe i ekskluzywne niż inne. Odpowiednio skomponowany zapach kojarzy się bowiem z jakością i sprawia, że klienci przywiązują się do firmy emocjonalnie. (fragment tekstu)

Aromamarketing is one of modern marketing concepts based on the use of the human's most reliable sense, i.e. the sense of smell. Aroma compositions have variable applications and they may be used practically anywhere. Aroma affects the clients emotions often without their consciousness. This is so important that - as it results from specialists' estimations - even up to 75% of purchasing decisions are made under the influence of emotions. Companies, which use aromamarketing, are perceived as more prestigious and exclusive than other ones. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A. Dąbrowska, Pachnący outdoor, czyli milking bus shelters, www.marketingzapachowy.info/artykuly/Pachnacy_outdoor_czyli_milking_bus_shelters_l.html, 28.03.2009.
  2. M. Bogurad, Nowa broń handlowców: marketing zapachowy, "Franchising Info" 2007, lipiec.
  3. K. Liberka, Wodzenie za nos... klienta, www.zapachowy.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=157, 30.03.2009.
  4. M. Lindstrom, Brand Sense: Build Powerful Brands Through Touch, Taste, Smell, Sight, and Sound, "Journal of Product & Brand Management" 2008, Vol. 14, No. 4.
  5. A. Małysa-Kaleta, Rola aromamarketingu w kształtowaniu zachowań konsumenckich, w: Innowacje w marketingu. Młodzi o marketingu, Uniwersytet Gdański, Sopot 2005.
  6. D. Meinardi, Do nosa klienta, "Marketing w Praktyce" 2006, grudzień.
  7. A. Meller, Aromamarketing pachnie zyskiem, "Marketing w Praktyce" 2006, nr 11.
  8. Ł. Mikołajczak, Zapach kobiety, www.consensus-technology.pl/prasa/Zapach_Kobiety z dn. 30.03.2009.
  9. Pachnące premiery Jasminum z BM Factus Polska, www.marketing-news.pl/message.php7art=4767, 28.03.2009.
  10. A. Ratigowska, Przez nos do portfela, "Dziennik" 2006, nr 180.
  11. Stempkowski, Zapach silnej marki" Media i Marketing Polska" 2006, nr 45.
  12. L. Śmigiel, Marketing zapachowy jako nowoczesna forma marketingu, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn 2008.
  13. www.consensus-technology.pl/knowhow.html, 30.03.2006.
  14. www.marketing-news.pl/message.php7art=304 z dn. 29.03.2009.
  15. www.marketingzapachowy.info/artykuly/Tajemnice_marketingu_zapachowego_6.html z dn. 30.03.2009.
  16. www.wiadomosci.mediarun.pl z dn. 29.03.2009.
  17. Wzrost sprzedaży kawy o 40% dzięki zastosowaniu marketingu zapachowego, www.marketing.news.pl/message.php?art=1200, 28.03.2009.
  18. Zapach w e-mailu zaklęty, www.marketing-news.pl/article.php7art=310, 29.30.2009.
  19. Zapachowe logo British School, www.marketing-news.pl/message.php?art=7753 z dn. 29.03.2009.
  20. M. Zawiślański, Do kieszeni klienta przez nos, "Puls Biznesu" z 10.09.2007.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu