BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kosicka-Gębska Małgorzata (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), Gębski Jerzy (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Internet jako źródło informacji o żywności i żywieniu
Internet as a Source of Information on Food and Nutrition
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2010, nr 3, s. 48-54
Słowa kluczowe
Internet, Źródła informacji, Handel artykułami spożywczymi, Handel elektroniczny
Internet, Information source, Foodstuffs trade, e-commerce
Uwagi
summ., rez.
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wpływu Internetu jako nowoczesnego źródła informacji na budowanie opinii i wiedzy konsumentów o żywności i żywieniu. Sformułowany cel pozwolił na omówienie w niniejszym artykule następujących zagadnień: rozwój Internetu w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem e-handlu i handlu żywnością, Internet jako ważne źródło pozyskiwania danych wtórnych, współczesny konsument - prosument, budujący swą wiedzę na podstawie przekazów z mediów, zwłaszcza z Internetu, Internet jako źródło informacji o nowych produktach żywnościowych. (fragment tekstu)

The objective of this article is to present the impact of Internet as an up-to-date source of Information on building consumers1 opinions on and knowledge of foods and nutrition. The formulated objective allowed for discussion in the article of the following issues: 1) development of Internet in Poland, with a particular consideration given to e-commerce and trade in foods; 2) Internet as an important source of secondary data acquisition; 3) a modern consumer, prosument, building their knowledge on the basis of messages from the mass media, particularly from Internet, and 4) Internet as a source of Information on new food products. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. R. Anam, Profil polskiego internauty 2007, www.egospodarka.pl., 10.06.2008.
  2. S. Balasubramanian, P. Konana, N.M. Menon, Customers Satisfaction in Virtual Environments: A Study of Online Investing, "Management Science" 2003, No. 49.
  3. Efektywność wykorzystania Internetu jako narzędzia marketingu, www.e-biznes.info.pl, 17.06.2008.
  4. J. Gębski, Rozwój e-handlu w Polsce, "Handel Wewnętrzny" 2006, numer specjalny.
  5. A. Hartman, J., Sifonis, J. Kador, Net Ready. Strategies for Success in the E-conomy, McGraw-Hill, New York 1999.
  6. Internet dobry na kryzys, www.rp.pl, 16.04.2009.
  7. Internet i komputery: wyposażenie gospodarstw domowych, sposoby i cele korzystania. Komunikat z badań, CBOS, Warszawa, kwiecień 2006.
  8. Internet w Polsce XII 2008-112009, www.egopsodarka.pl, 15.04.2009.
  9. M. Lemanowicz, Działalność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłu spożywczego jako narzędzie budowy przewagi konkurencyjnej, www.seria.home.pl, 28.06.2008.
  10. M. Ozer, Process Implications of the Use of the Internet in New Product Development: A Conceptual Analysis, "Industrial Marketing Management" 2003, No. 32.
  11. B. Podkoński, Charakterystyka Internetu jako źródła informacji o nowych produktach żywnościowych, SGGW, Warszawa 2008 (praca magisterska).
  12. Polacy oszczędzają na żywności, www.egospodarka.pl, 18.03.2009.
  13. Polski Internet 2008/2009, www.pliki.gemius.pl, 19.05.2009.
  14. Raport E-commerce 2008/2007, www.IAI-Shop.com, 3.02.2009.
  15. J.C. Ward, A.L. Ostram, The Internet as Information Minefield. An Analysis of the Source and Content of Brand Information Yielded by net Searches, "Journal of Business Research" 2003, No. 56.
  16. Zakupy żywności w Internecie są coraz bardziej popularne, www.otrebusy.pl, 12.05.2009.
  17. Żywność kupujemy coraz częściej w sieci, www.finanse.wp.pl, 3.01.2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu